حضور هفت شرکت نانویی در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران

هفت شرکت نانویی با شرکت در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران در جزیره کیش، آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود را به شرکت‌های فعال در حوزه دریایی عرضه کردند.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران (IRANIMEX۲۰۱۸) با هدف شناسایی و معرفی فرصت‌های همکاری و سرمایه گذاری، ارائه‌ی آخرین توانمندی ها، فناوری‌ها و دستاوردهای دریایی روز دنیا، از تاریخ ۲۶ الی ۲۸ آذرماه ۱۳۹۷ در جزیره‌ی کیش برگزار شد.

شرکت‌های بسا پلیمر، نانوتارا پوشش، توسعه دانش و فناوری ایلیا، رویال توسعه پایدار، نانوآریسا پوشش، نانوپاد شریف و رنگین نانو ساختار با شرکت در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران در جزیره‌ی کیش، دستاوردهای خود را به شرکت‌های داخلی و خارجی عرضه کردند. این ۷ شرکت نانویی در حوزه‌ی‌ پوشش‌های آب‌گریز، افزودنی سوخت، فناوری الکترونیک ‌چاپی، کفپوش رزینی و رنگ‌های ضدخوردگی در این نمایشگاه حضور داشتند. این نمایشگاه موقعیت مناسبی جهت مذاکره و تعامل جامعه‌ی دریایی ایران با شرکت‌های نانویی فراهم آورد.

شرکت بسا پلیمر در زمینه‌ی انواع مختلف کفپوش‌های یکپارچه‌ی پلیمری فعالیت دارد؛ شرکت توسعه دانش و فناوری ایلیا افزودنی‌های سوخت دیزل و نانوکاتالیست برای تولید مواد شیمیایی و بنزین ارائه می‌کنند؛ شرکت رویال توسعه پایدار نیز دارای فناوری چاپگر الکترونیک چاپی است که می‌توان با آن قطعات مختلف نظیر حسگر، گرم‌کن و برچسب‌های الکترونیکی را تولید کرد؛ شرکت نانوآریسا پوشش نیز پوشش‌های صنعتی، ساختمانی و دریایی تولید می‌کند که موجب افزایش مقاومت به خوردگی، خاصیت ضدحریق، ضدخش، ضدجلبک و آنتی باکتریال بودن و افزایش مقاومت به اشعه‌ی ماوراء بنفش در سطوح می‌شود؛ شرکت نانوپاد شریف اسپری‌های آبگریزکننده سطح تولید می‌کند و شرکت رنگین نانو ساختار در بخش تولید رنگ‌های ضدخوردگی و آنتی‌باکتریال فعالیت دارد.

شرکت‌های نانویی در این نمایشگاه با شرکت‌های بزرگ مانند کشتیرانی ملی، نفتکش، صدرا و ایزیکو  مذاکرات جدی برای فروش محصول انجام دادند.

در زمینه‌ی سیستم‌های تصفیه‌ی آب توازن شناورها که طبق دستورالعمل‌های بین‌المللی از سال ۲۰۲۰ الزام‌آور خواهد بود، ستاد توسعه فناوری ‌نانو با حمایت و راهبری دو شرکت در این زمینه ورود کرده و نمونه‌های نیمه صنعتی در حال آزمایش نهایی هستند.

در مجموع ۳۰۰ شرکت در حوزه‌ی‌ تجهیزات، مواد اولیه‌ی کشتی‌سازی، بنادر و نفتکش‌ در این نمایشگاه حضور داشتند. این نمایشگاه هر ساله در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش به وسعت ۲۱۰۰۰ مترمربع در سالن نمایشگاهی استاندارد و با استقبال چشمگیر صاحبان صنایع، بازرگانان، متخصصان، محققان و خبرنگاران داخلی و خارجی مواجه می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران در حوزه های ساحلی و فراساحلی، نفت، گاز و پتروشیمی، بنادر و دریانوردی، ساخت و تعمیر شناور، صنایع فراساحل و فناوری آب‌های عمیق، صنایع دریایی و امور دفاعی، ساخت و تأمین تجهیزات دریایی، خدمات دریایی و بندری، مشاوره و مهندسی، آموزش وتحقیقات، اقتصاد دریا، فناوری‌های دریایی، حمل ونقل دریایی، فیزیک دریا و اقیانوس‌شناسی، مدیریت و برنامه ریزی، امنیت و ایمنی در دریا، محیط زیست دریایی، قوانین، استانداردها و کنوانسیون های بین المللی، گردشگری دریایی، پیشگیری از سوانح دریایی، شیلات و آبزی‌پروری و سایر صنایع مرتبط برگزار شد.