نشست‌های تجاری با شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نانو بسیار مهم و تاثیرگذار است

اشکان شمالی، مدیرعامل شرکت شیمی صنعت رشد سهند نشست‌های B2B که در نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌نانو برگزار می شود را یکی از جنبه‌های بسیار مثبت و موثر این نمایشگاه خواند.

این شرکت یکی از تولیدکننده نقاط کوانتومی کربنی و نانوروان‌کار دستگاه‌های ماشین‌کاری است. دکتر اشکان شمالی درباره نمایشگاه ایران نانو می‌گوید: «ما هر سال در نمایشگاه نانو شرکت می‌کنیم و این نمایشگاه برای شرکت شیمی صنعت رشد سهند یک فرصت مهم برای توسعه کسب و کار است. برای بخش خصوصی باید حضور در یک رویداد حتما مفید باشد که به صورت مستمر در آن رویداد حضور داشته باشد. نمایشگاه نانو برای شیمی صنعت رشد سهند واقعا موثر و مفید بوده است. نمایشگاه نانو برای ما یک رویداد چند وجهی است، از یک طرف در این نمایشگاه می‌توانیم افرادی را ملاقات کنیم که در حالت عادی به سختی می‌توان آن‌ها را پیدا کرد، بنابراین فرصت خوبی برای ایجاد ارتباط با دیگران است. یکی از دیگر جنبه‌های مثبت نمایشگاه، به ویژه نمایشگاه سال گذشته، نشست‌های B2B است، ما در دو نشست B2B حضور داشتیم که تجربه ارزشمندی برای ما بود. روبرو شدن با شرکت‌های خارجی، که ما و فناوری‌های ما را محک می‌زند، خیلی درس‌آموز و مفید است. یکی دیگر از جنبه‌های نمایشگاه نانو، همزمانی آن با نمایشگاه صنعت است. این همزمانی برای ما که از هر دو نمایشگاه بازدیدکننده داریم، تاثیرگذار است.»

پیشنهاد دکتر شمالی به مسئولان برگزاری نمایشگاه نانو این است که به جنبه‌های تجاری‌سازی بیشتر توجه شود و روی ایجاد ارتباط میان شرکت‌ها بیشتر کار شود.

اشکان شمالی مدیرعامل شرکت شیمی صنعت رشد سهند می‌گوید: « ما برای دو محصول نقاط کوانتومی و روانکارهای مبتنی بر نقاط کوانتمی گواهی نانومقیاس گرفته‌ایم. این دو محصول در حال حاضر به شرکت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود. ما در کل دو سیاست برای عرضه محصول داریم، در حالت اول فروش مستقیم محصول را انجام می‌دهیم، و در حال دوم از عاملیت‌های مجاز برای این کار استفاده می‌کنیم. با استفاده از این دو مسیر، محصول ما در شرکت‌های مختلفی نظیر ماشین‌سازی تبریز، سایپا فنی و مهندسی، شرکت توسعه عمران نایین که قطعات ایران خودرو را تولید می‌کند، عرضه می‌شود. در کنار فروش محصول، همچنان برنامه برای توسعه محصول را نیز دنبال می‌کنیم.»

وی درباره استفاده از نقاط کوانتومی در صنعت می‌گوید: «این نقاط کوانتومی را به عنوان ماده اولیه به شرکت‌هایی در حوزه دارو و صنعت آرایشی و بهداشتی عرضه می‌کنیم. یکی از کاربردهای جالب نقاط کوانتومی در بخش جوشکاری است. از این نقاط در استارترهای جوشکاری استفاده می‌شود به این شکل روی سطح فلز این محصول اسپری می‌شود تا در حین جوشکاری پخش شدن جرقه به حداقل برسد.»

به گفته ایشان، این شرکت سال گذشته با افتتاح خط تولید جدیدی در زمینی به مساحت هزار مترمربع، موفق به افزایش ظرفیت تولید شده است.