ثبت نام در نمایشگاه ایران نانو 1403 آغاز شد

در پرتو پیشرفت‌های کشورمان در عرصه فناوری نانو، سالانه نمایشگاه فناوری نانو برگزار می‌شود. در پانزدهمین دوره از این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌های فعال در حوزه نانو، شرکت‌های میکروالکترونیک نیز حضور پررنگی خواهند داشت. در ادامه مصاحبه دبیرخانه نمایشگاه نانو با علی طهاری مدیرعامل کریدور فناوری تا بازار و مجری برگزاری نمایشگاه می‌خوانید.

علی طهاری در مورد نمایشگاه ایران نانو گفت: نمایشگاه بین‌المللی ایران نانو 1403 در روزهای 13 تا 16 آبان ماه سال جاری در سالن‌های 5(ملل) و 44(خلیج فارس) برگزار می‌شود. این نمایشگاه با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو به‌ منظور افزایش حجم بازار و تعداد شرکت‌های نوآور و صادرات محصولات نوآورانه در حوزه‌های صنعتی مختلف برگزار می‌گردد. در این نمایشگاه جدیدترین محصولات، خدمات و راهکارهای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های پیشرو ایرانی و خارجی به نمایش گذاشته خواهد شد.

شرکت‌ها می‌توانند ثبت نام خود را از امروز اول مردادماه بر روی سایت نمایشگاه به آدرس https://nanoexhibition.ir آغاز کنند. بخش جانمایی آنلاین غرفه‌ها نیز از 5 شهریور ماه برای شرکت‌ها باز می‎‌شود. تمام شرکت‌های دارای گواهی نانومقیاس می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند. همچنین آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، صندوق‌ها و شرکت‌های بازرگانی نیز امکان ثبت نام در نمایشگاه را دارند.

تقدیر از برترین‌های صادراتی نانو

مدیرعامل کریدور فناوری تا بازار گفت: امسال در نمایشگاه شاهد اتفاقات مهم و متفاوتی هستیم. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های نمایشگاه ایران نانو 1403 تقدیر از برترین‌های صادراتی حوزه نانوتکنولوژی است که در مراسم افتتاحیه و با حضور مسئولین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

رونمایی از محصولات منتخب صنعت نانو

طهاری در مورد یکی دیگر از برنامه‌های مهم نمایشگاه نانو امسال گفت: آیین رونمایی از محصولات منتخب صنعت نانو در نمایشگاه ایران نانو 1403 برگزار می‌شود. این برنامه با هدف معرفی محصولات منتخب در حوزه صنعت نانو انجام می‌شود. در نمایشگاه سال گذشته نیز 10 محصول توسط معاون علمی در این برنامه رونمایی شد.

بازدید هیئت‌های تجاری و فناوری بین‌المللی

هیئت‌های تجاری و فناوری از دیگر کشورها جهت بازدید از آخرین محصولات شرکت‌های نانویی به نمایشگاه نانو می‌آیند. مدیرعامل کریدور فناوری تا بازار مجری برگزاری نمایشگاه نانو در این باره گفت: حضور هیئت‌های تجاری و فناوری از دیگر کشورها در نمایشگاه می‌تواند فرصت مناسبی برای شرکت‌های فعال در حوزه نانو باشد. امروز سطح شرکت‌ها فروش داخلی فراتر رفته و بسیاری از فناوران توانایی صادرات محصول خود را دارند. با همین هدف کریدور فناوری تا بازار در خلال اجرای نمایشگاه زمینه حضور هیئت‌های تجاری و فناوری را فراهم کرده است. همچنین با مطالعه روی محصول و توانمندی شرکت‌ها جلسات B2B بین تجار و فناوران برگزار می‌شود که زمینه‌ساز تفاهم‌نامه های فروش محصولات نانویی ایران به دیگر کشورها خواهد بود.

دیگر برنامه‌های نمایشگاه

بازدید سفرا، بازدید مقامات دولتی، ایجاد فرصت برای همکاری‌های مشترک تحقیق و توسعه، برگزاری دوره‌های آموزشی صادراتی و معرفی توانمندی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در رسانه‌های عمومی و تخصصی در طول برگزاری نمایشگاه از دیگر برنامه‌های نمایشگاه نانو است که برنامه‌ی هریک از آن‌ها طی روزهای آتی از طریق سایت نمایشگاه اطلاع‌رسانی می‌شود.