نشست هماهنگی کارگزاران جذب هیئت تجاری در نمایشگاه ایران‌نانو 1403 برگزار شد

20 تیر ماه 1403، نشست هماهنگی کارگزاران جذب هیئت تجاری در نمایشگاه بین المللی فناوری نانو و میکرو با حضور مسئولین مربوطه و جمعی از کارگزاران این حوزه در محل ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو برگزار شد.

دکتر احمدوند، رئیس ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و میکرو، دکتر کریم‌زاده، مدیر کل دفتر توسعه کسب و کار دانش‌بنیان سازمان توسعه تجارت، دکتر میرملک، از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر میرآبادی، رئیس سازمان توسعه همکاری‎‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، دکتر کیانی، رئیس اداره تسهیل فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان وزارت امور خارجه، مهندس شکیب، مدیر اجرایی نمایشگاه فناوری نانو و میکرو، دکتر باقری، مدیر بخش بین‌الملل ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو و خانم کهنسال، مدیر کریدور توسعه صادارت و تبادل فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از جمله حاضرین در این جلسه بودند.

دکتر احمدوند در ابتدای نشست گفت: «یکی از ظرفیت‌ها برای جذب هیئت‌های تجاری و فناوری، نمایشگاه است. البته همکاری ستاد با کارگزاران این حوزه با هدف جذب هیئت‌های تجاری و فناوری از نقاط مختلف جهان، محدود به نمایشگاه نیست. چرا که طبق آمار، کشورمان در شاخص‌های مختلف مثل جمعیت، میزان تولید علم و … کسری از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.»

دکتر سید حمیدرضا وحید کیانی رئیس اداره تسهیل فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان وزارت امور خارجه ضمن تاکید بر موضوع ایجاد شناسنامه برای محصولات نانویی در نشست کارگزاران جذب هیئت تجاری گفت: «کارگزاران با تحقیق روی قاره‌های مختلف می‌توانند متناسب با نیاز کشورها، محصولات ایران را معرفی کنند. مثلا کشورهای آفریقایی مواد پتروشیمی ندارند و شرکت‌های فعال در حوزه پتروشیمی که محصولات نانویی تولید می‌کنند، می‌توانند به بازار این کشورها ورود کنند.»

لازم به ذکر است که هشت کارگروه در ستاد توسعه فناوری نانو میکرو، با هدف دستیابی به پیش‌بینی‌های «سند راهبرد آینده» فعالیت می‌کنند. خانم کهنسال ضمن تشریح عملکرد این ۸ کارگروه، به تبیین روش‌های جذب هیئت‌های تجاری در نمایشگاه نانو پرداخت.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌نانو از ۱۳ الی ۱۶ آبان‌ماه ۱۴۰3 در سالن های 5(ملل) و 44(خلیج فارس) برگزار می‌شود و شرکت‌ها می‌توانند ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.