معرفی کاربردها و فرصتهای بکارگیری فناوری نانو در هفدهمین نمایشگاه اسباب بازی ، تفریحات، سرگرمی، صنایع و تجهیزات وابسته

هفدهمین نمایشگاه اسباب بازی ، تفریحات، سرگرمی صنایع و تجهیزات وابسته11 لغایت 14 بهمن‌ماه 1401 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار شد

در نمایشگاه مذکور غرفه نانو و صنعت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو جهت ارائه و معرفی محصولات نانو به عموم  بازدیدکنندگان  و همچنین  معرفی کاربردهای فناوری نانو در صنایع اسباب بازی به مخاطبین خاص در این نمایشگاه مستقر شد .

ازجمله کاربردهای فناوری نانو در صنایع اسباب بازی می توان به آمیزه ها و کامپاندهای آنتی باکتریال، آبگریز، آنتی یو  وی و بهبود خواص مکانیکی اسباب بازی های شهری، رنگ های نانو ، پوشش دهی تجهیزات در صنعت پلاستیک، دستگاه پلاسما در صنعت چاپ و بسته بندی ، کف پوش های نانویی،  منسوجات آنتی باکتریال ، فیلتر های نانو  و…نام برد.

 

کارگزاران بخش ترویج صنعتی با برپایی غرفه ترویج نانو و صنعت در راستای ترویج فناوری نانو با به نمایش گذاشتن  برخی محصولات نانو و همچنین معرفی کتاب‌ها و سایت محصولات نانو به معرفی دستاوردهای ایران درزمینهٔ نانو پرداختند.  علاوه بر غرفه مذکور به‌صورت پیمایشی هم از غرفه‌های نمایشگاه بازدید شد.

به‌طورکلی مخاطبین در نمایشگاه به سه دسته عمده تقسیم می‌شدند

دسته اول :مصرف‌کنندگان ( b2b)  محصولات و تجهیزات نانو اعم از دستگاه پلاسما سطح، بسته‌بندی‌های نانویی، پوشش‌های pvd  بر روی تجهیزات صنعت پلاستیک

دسته دوم:پتانسیل‌های بالقوه صنعتی که می‌توانند محصولات فناورانه نانو تولید کنند مانند تولیدکنندگان اسباب بازی های شهری ، اسباب بازی های انتی باکتریال ، منسوجات آنتی باکتریال

دسته سوم: مصرف‌کنندگان عامه مردم

نحوه بازدید از غرفه‌ها بدین‌صورت بود که پس از آشنایی با هر شرکت  به معرفی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ، مزیت استفاده از فناوری نانو در صنعت ، هدف ستاد نانو از تولید محصولات نانو ، صادرات آن‌ها  و همچنین بازار جهانی نانو پرداخته شد.

با توجه به محصولات و خدمات هر شرکت نحوه تولید محصولات جدید با فناوری نانو اراﺋه شد. نحوه ارتقای کیفیت محصولات با فناوری نانو که چگونه می‌توان محصول نانو رقابت‌پذیرتر و دارای مزیت صادراتی تولید کرد.

موضوع مطرح‌شده بعدی در مورد اخذ گواهی نانومقیاس و مزایا و دریافت حمایت‌ها و تسهیلات از طریق موسسه خدمات فناوری تا بازار  بود.

معرفی کانال‌های صادرات و دفاتر فروش محصولات نانو در کشورهای دیگر ، معرفی فناور و حمایت از تولید و روش‌های بازاریابی محصولات نانو ، صنعتگران را ترغیب به آشنایی بیشتر و تولید محصول نانو می‌کرد که توضیحات بیشتر را موکول به برگزاری سمینار ترویجی نانو شد.

با شنیدن معضلات و مشکلات به معرفی راهکارهای نانویی و محصولات نانو پرداخته و با تکمیل فرم شبکه تبادل فناوری  درصدد رفع آن، فرم را به شبکه تبادل  ارجاع داده شد.

 

 

شناسنامه حضور در نمایشگاه صنعتی
نام نمایشگاه هفدهمین نمایشگاه اسباب بازی ، تفریحات، سرگرمی

صنایع و تجهیزات وابسته

تاریخ برگزاری 11لغایت 14 بهمن ماه 1401
محل برگزاری نمایشگاه استان فارس
تیم اجرایی ترویج صنعتی رقیه شمسی-  محمد اسماعیل شادمانی
روزهای پایش 4
تعداد غرفه‌های پیمایش شده 40
تعداد جلسات برگزارشده در غرفه‌ها 10
تعداد افرادی که به‌وسیله ارتباط‌گیری اعضای تیم ترویج صنعتی، با محصولات و کاربردهای نانو آشنا شده‌اند 1500
تعداد درخواست سمینار/دوره صنعتی 3