ترویج صنعتی فناوری نانو در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی (ادوات و ماشین آلات، نهادها و سیستم های آبیاری) 1402

نوزدهمین نمایشگاه بین اللملی کشاورزی (ادوات و ماشین آلات ، نهادها و سیستم های آبیاری) در تاریخ 5  الی 8 اردیبهشت ماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی فارس برگزار شد.

در نمایشگاه مذکور مروج صنعتی  ستاد ویژه توسعه فناوری نانو جهت  معرفی کاربرد های فناوری نانو در ادوات و ماشین آلات و سیستم های آبیاری به تولید کنندگان و غرفه های مستقر حضور یافت.

 

دانلود کتاب نمایشگاه: (کلیک کنید)

از جمله کاربردهای فناوری نانو در ماشین آلات و سیستم های آبیاری  بدین شرح بود:

الف ) مواد افزودنی جهت افزایش استحکام و آنتی یو وی در اتصالات لوله و آبیاری، شیر پروانه ای پلیمری، لوله های پلی اتیلن، توری های شبکه ونایلون های کشاورزی

ب) مستربچ مشکی ،آنتی یو وی و افزایش خاصیت کشسانی در ژئو ممبران ها

ج) انواع نانو پوشش‌های سخت و مقاوم تجهیزات و ابزارآلات کشاورزی

اعمال پوشش بر روی اجزای موتور ماشین‌آلات

اعمال پوشش بر روی قطعات و ابزارآلات

 

شناسنامه حضور در نمایشگاه صنعتی

نام نمایشگاه
———————-
برای بزرگنمایی و ذخیره، بروی هر عکس، یکبار کلیک کنید

               نوزدهمین نمایشگاه بین اللملی کشاورزی

        (ادوات و ماشین آلات ، نهادها و سیستم های آبیاری)

تاریخ برگزاری 5 لغایت 8 اردیبهشت ماه1402
محل برگزاری نمایشگاه استان فارس
تیم اجرایی ترویج صنعتی رقیه شمسی
تعداد غرفه‌های پیمایش شده 178
تعداد جلسات برگزارشده در غرفه‌ها 100
تعداد افرادی که به‌وسیله ارتباط‌گیری اعضای تیم ترویج صنعتی، با محصولات و کاربردهای نانو آشنا شده‌اند 100
تعداد درخواست سمینار/دوره صنعتی 40
تعداد تقاضای صنعتی 30

 

در این رویداد صنعتی نمایشگاهی، مروج صنعتی ستاد نانو به صورت پیمایشی از غرفه ها بازدید کرده و نحوه بازدید از غرفه ها بدین صورت بود که پس از آشنایی با هر شرکت  به معرفی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ، مزیت استفاده از فناوری نانو در صنعت ، هدف ستاد نانو از تولید محصولات نانو ، صادرات آن‌ها  و همچنین بازار جهانی نانو پرداخته شد.

با توجه به محصولات و خدمات هر شرکت نحوه تولید محصولات جدید با فناوری نانو اراﺋه شد. نحوه ارتقای کیفیت محصولات با فناوری نانو که چگونه می‌توان محصول نانو رقابت‌پذیرتر و دارای مزیت صادراتی تولید کرد.

موضوع مطرح‌شده بعدی در مورد اخذ گواهی نانومقیاس و مزایا و دریافت حمایت‌ها و تسهیلات از طریق موسسه خدمات فناوری تا بازار  بود.

معرفی کانال‌های صادرات و دفاتر فروش محصولات نانو در کشورهای دیگر ، معرفی فناور و حمایت از تولید و روش‌های بازاریابی محصولات نانو ، صنعتگران را ترغیب به آشنایی بیشتر و تولید محصول نانو می‌کرد که توضیحات بیشتر را موکول به برگزاری سمینار ترویجی نانو شد.

با شنیدن معضلات و مشکلات به معرفی راهکارهای نانویی و محصولات نانو پرداخته و با تکمیل فرم شبکه تبادل فناوری  درصدد رفع آن، فرم را به شبکه تبادل  ارجاع داده شد.