ترویج صنعتی و تجاری فناوری نانوی ایران در نمایشگاه فولاد، مس، ماشین آلات و تجهیزات کرمان

نمایشگاه بین المللی زنجیره تامین فولاد، مس ماشین آلات و تجهیزات وابسته و فلزات آهنی و غیر آهنی، 2 الی 5 دی ماه 1402 در ساعت 10صبح تا 17 عصر در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی کرمان برگزار گردید. شرکت های بزرگ صنایع مس ایران ، گل گهر سیرجان در نمایشگاه حضور داشتند .

مروجین صنعتی از سمت شرکت کائنات کبیر (کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو)، خانمها فاطمه عباسی – عاطفه اردلان جهت معرفی دستاورد های ایران در زمینه فناوری نانو و همچنین معرفی محصولات فناوری نانو مرتبط با صنعت و معدن در این نمایشگاه حضور داشتند.

غرفه های مخاطب در نمایشگاه دو گروه بودند :

دسته اول  شرکت های فولاد و صنایع معدنی که به عنوان مصرف کننده محصولات نانو بودند  در مورد استفاده از تجهیزات و یا محصولات نانو در خط تولید که منجر به کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری میشود مانند جوش های توپودری و صفحات ضد سایش به عنوان پوشش های مقاوم، استفاده از پوشش های نانو مطرح شد. که شرکت های صنایع مس ایران گل گهر سیرجان با محصولات نانوی ایران آشنایی داشتند و استفاده هم می کردند.

دسته دوم  شرکت های تولید کننده لاستیک و قطعات پلیمری که مستند تولید محصولات نانو بودند که بتوانند محصولات با کیفیت بالاتر و دارای مزیت صادراتی تولید کنند . دیگر مباحث مطرح شده ترغیب صنایع معدنی به فراوری مواد معدنی با استفاده از فناوری نانو و تولید نانو مواد بود.

نحوه انجام فعالیت به این صورت بود که از همه غرفه ها بازدید شد.پس از آشنایی با محصولات هر شرکت به معرفی ستاد توسعه فناوریهای نانو و میکرو،  به معرفی محصولات نانو از روی سایت نانو پروداکت و سایت کالانانو ترویج صنعتی (https://INDnano.ir/kalanano)  پرداخته شد.

موضوع مطرح شده بعدی  در مورد  تولید محصولات نانو  و اخذ گواهی نانو مقیاس و مزایا و دریافت حمایت ها و تسهیلات از طریق موسسه خدمات فناوری تا بازار بود.

معرفی کانال های صادرات و دفاتر فروش محصولات نانو در کشور های دیگر،معرفی فناور و حمایت از تولید و روش های بازاریابی محصولات نانو، صنعتگران را ترغیب به اشنایی بیشتر و تولید محصول نانو کرد که توضیحات بیشتر را موکول به برگزاری سمینار ترویجی نانو شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرکت های مرتبط با صنایع معدنی و فولاد:

شرکت نانو  ساختار نماد:   سیم جوش ها و صفحات ضد سایش

شرکت اطلس سرام کویر:  سرامیک های نسوز

شرکت بهبود صنعت مهان:  پوشش های سخت به روش کلدینگ و پاشش حرارتی

شرکت سخت آرا و سوین پلاسما:  پوشش های CVD . PVD

شرکت های تصفیه آب : نانو  فناوری فردانگر

شرکت های فیلتر ها هوای صنعتی:  بهران فیلتر ، آزاد فیلتر

شرکت های مجتمع فناوری های نوین فدک سپاهان ، پدیده شمس ایرانیان  تولید کننده  :نانو سیلیکات (به منظور مواد افزودنی به لاستیک ، قطعات پلیمری )

شرکت پاکان  نانو دانش  (عایق های نانو )

شرکت نانو آریسا :  پوشش های ضد خوردگی