ترویج صنعتی فناوری‌های نانو و میکرو در نمایشگاه کاشی و سرامیک، چینی بهداشتی و صنایع وابسته استان فارس

نمایشگاه کاشی و سرامیک ، چینی بهداشتی و صنایع وابسته در تاریخ 6 الی 9 دی ماه  1402 در محل نمایشگاه بین المللی شیراز با حضور 12 شرکت  با حمایت کاشی و سرمیک حافظ  برگزار گردید . کاشی و سرامیک حافظ و ستاره میبد یزد از بزرگترین برندهای حاضر در نمایشگاه بودند .

گروه پایش بخش ترویج صنعتی ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو به منظور معرفی فرصتهای تجاری و صنعتی فناوری نانوی ایران ومعرفی توانمندی های ایران در زمینه فناوری نانو  در نمایشگاه حضور یافت .

از جمله موضوعات ارائه شده تشویق صنایع به استفاده از فناوری نانو در جهت ارتقای کیفیت محصولات ، معرفی مواد اولیه و خواص آنها ، شرکت های تولید کننده داخلی مواد اولیه و همچنین شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک نانو در ایران بود.

بازخوردی که از شرکت ها دریافت می شد این بود که ایشان اکثرا کاشی های نانو آشنا بودند ولی بخاطر بحث افزایش قیمت که بازار کشش ورود این محصولات را ندارد ، مایل به تولید نبودند .

وجود کانال های صادراتی محصولات نانو و سیاست های خرید ارگان های دولتی از محصولات نانو آنها را متقاعد می کرد که  گواهی مقیاس نانو را برای محصولاتشان بگیرند و نهایتا به صورت سفارشی تولید کنند .

از دیگر بازخوردهای دریافتی شرکت هایی بودند که از مواد نانو استفاده کرده ولی نتیجه دلخواه را نگرفته بودند که ارتباط با فناوران نانو از طریق مکانیزمهای بخش ترویج صنعتی و شبکه تبادل راهکاری بود که به ایشان پیشنهاد شد . از دیگر مخاطبین در نمایشگاه گروه های بازرگانی بودند که کتب جامع محصولات نانو و صنعت به آنها داده شد تا بتوانند با شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک نانو در جهت بازاریابی ارتباط بگیرند .

به طور کلی بعد از معرفی کارگروه های مختلف ستاد نانو  مثل بخش ترویج صنعتی نانو، شبکه تبادل، رینکست ، سایت محصولات نانو ، سایت نانو و صنعت ، کریدور خدمات فناوری تا بازار ، پایگاه خبری فناوری نانو،  اخذ گواهی مقیاس نانو و  گفتگو در مورد تولید محصولات نانو  و  معرفی مواد اولیه در لعاب کاشی : نانو کلی ، گرافن ، نانو ذرات سیلیس، اکسید روی،  مخاطب را دعوت به برگزاری سمینار نانو کرده که در سمینار به صورت تخصصی مباحث ادامه داده شود.

از دیگر فعالیت های ترویجی در نمایشگاه کاشی و سرامیک برگزاری سمینار فناوری نانو  درکاشی و سرامیک  در محل  برگزاری کارگاه های آموزشی نمایشگاه بود.