معرفی فرصتهای تجاری و صنعتی فناوری نانوی ایران در نمایشگاه تخصصی صنعت کشاورزی یزد

دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت کشاورزی با محوریت؛ ماشین آلات و مکانیزاسیون، ادوات و ابزارآلات، نهاده ها، تجهیزات و سامانه های آبیاری، صنعت گلخانه، زراعت و باغبانی، الگوی کشت سازگار با کم آبی، محصولات ارگانیک، هوشمندسازی و فناوری های نوین  در تاریخ 26 الی29ام دیماه 1402 با حضور 56 غرفه در شهرک نمایشگاه های بین المللی یزد برگزار شد .

این نمایشگاه با هدف توسعه کیفی بخش کشاورزی با تاکید بر دانش بومی، ارتقای سطح فناوری و توسعه زنجیره های ارزش کشاورزی با حضور شرکت هایی از کشور ترکیه و استان های یزد، تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، کرمان و آذربایجان شرقی در فضایی به وسعت ۵ هزار متر مربع برگزار  گردید.
بازدید هیات های تجاری از کشورهای تاجیکستان و ترکمنستان و همچنین برگزاری کارگاه و نشست های آموزشی در حوزه های آشنایی با دستاوردها، فناوری ها و نوآورهای صنعت کشاورزی از برنامه های جانبی این نمایشگاه بود .

پایشگر ترویج صنعتی نانو در این نمایشگاه از طریق گفت‌وگو و تبادل نظر با کارشناسان و غرفه داران ، اطلاعاتی در مورد دستاوردهای ایران در زمینه فناوری نانو در کشاورزی ، تولیدات و محصولات نانو  از جمله فناوری نانو حباب جهت افزایش بهره وری محصولات کشاورزی ، فناوری پلاسما ، کود های نانو و  فناوری نانو امولسیون و نانو کپسول ،  و همچنین مواد افزودنی به پوشش های گلخانه ای و ژئوممبران ها ، پوشش دهی بر روی قطعات و ادوات کشاورزی  به  مخاطبین ارائه داد .

این نمایشگاه  فرصت‌های زیادی را برای ارتقای کسب‌وکار، افزایش بازار و فناوری نانو، ایجاد همکاری‌های صنعتی و انتقال فناوری فراهم کرد.  ارتباط موثری در راستای ایجاد فرهنگ و استفاده از نانو رد و بدل شد.

ارتباط با سازمان نظام کشاورزی استان یزد جهت برگزاری سمینار فناوری نانو در کشاورزی برای طیف گسترده ای از مخاطبین از دیگر دستاوردهای پایش نمایشگاه بود . شرکت های صنایع ممتازان و هلدینگ روزبخیر و مجموعه اوراسیا از شرکت های بزرگ بودند که در این نمایشگاه حضور داشتند.