خلاصه‌ای از ارائه هلدینگ دانش بنیان برسام تک در چهارمین تریبون ملی نانو و صنعت

ششمین روز تریبون ملی نانو و صنعت، با محوریت تولیدات نانوفناورانه و سرمایه‌گذاری‌های خطر‌پذیر، با حضور مدیران، کارشناسان و نانوفناوران این حوزه، روز پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

مهندس محسن صدری، مدیرعامل هلدینگ دانش بنیان برسام تک، با موضوع سرمایه‌گذار خطرپذیر در کسب و کار‌های نوپای فناوری نانو به ارائه مطلب پرداخت.

وی در خصوص معرفی هلدینگ گفت: «هلدینگ برسام تک در سال ۹۹ با سهامداری عمده صندوق نانو جهت فعالیت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه فناوری‌های نوین با رویکرد هم سرمایه‌گذاری در طرح‌های جدید تأسیس گردید که در این راستا امضای تفاهم نامه همکاری با بازیگران فعال در اکوسیستم سرمایه‌گذاری انجام شده است.

از اهداف هلدینگ برسام تک می‌توان به استفاده از مدل هم سرمایه‌گذاری جهت ورود به طرح‌های جدید، توسعه بازار و رشد سریع شرکت‌های تابعه، ورود پول هوشمند و شرکای جدید به پورتفوی هلدینگ برسام تک و شناسایی فرصت‌های جدید جذاب سرمایه‌گذاری اشاره نمود.»

 

صدری از زمینه فعالیت شرکت گفت: «این هلدینگ در چهار زمینه مواد پیشرفته، آب و محیط زیست، الکترونیک، سلامت و طرح‌های زیرساختی سرمایه‌گذاری انجام می‌دهد که در ادامه به بیان این طرح‌ها و زیرمجموعه‌های هر قسمت پرداخته شد. سپس وی به بیان تجربه‌های موفق این هلدینگ در همکاری با مجموعه اسنوا ونچر جهت انتقال بخش عمده‌ای از سهام برسام تک در شرکت پنتا پلاسما به اسنوا ونچرز با هدف ورود پول هوشمند و شرکای جدید به برسام تک پرداخت.

در ادامه تجربه‌های موفق سرمایه‌گذاری در دو طرح بومی‌سازی سامانه تصفیه نانو اوزون در تصفیه خانه آب شهر ساوه و سامانه نانو حباب در تصفیه‌خانه فاضلاب قیطریه تهران بیان گردید.

وی با اشاره به قرارداد بین شرکت رویال توسعه پایدار و شرکت طراحی و ساخت قطعات داخلی خودرو سایپا آذین، از یکدیگر از تجربه‌های موفق سرمایه‌گذاری با هدف ارتقای سطح کیفی و رفاهی محصولات سایپا یاد کرد.

همچنین مهندس صدری از حضور هلدینگ برسام تک در نمایشگاه نانو ۱۴۰۲ و انعقاد تفاهمنامه با بازیگران اصلی اکوسیستم فناوری به عنوان توسعه همکاری‌ها و شبکه‌سازی اشاره نمود. در پایان وی به این موضوع اشاره نمود که این هلدینگ در زمینه تجاری‌سازی فناوری، خدماتی چون تدوین طرح کسب و کار، ارزش‌گذاری، تأمین مالی و  مطالعه بازار را ارائه می‌دهد.

 


گفتنی است چهارمین رویداد ملی تریبون نانو و صنعت، با رویکردی صنعتی، نانوفناورانه و دانش بنیان، از شنبه ۲۸ بهمن تا پنجشنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ و از ساعت ۹ تا ۱۸، در مدت زمان بیش از ۵۰ ساعت با ارائه بیش از ۷۰ تن از مدیران، متخصصان، پژوهشگران و نانوفناوران در حوزه‌های مختلف صنعتی کشور، به صورت مجموعه وبینارهای برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد.