نشست مدیران شرکت‌های نانویی حوزه نساجی با مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت

نشست مدیران شرکت‌های نانویی حوزه نساجی با مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت

مدیران ۱۶ شرکت نانویی حوزه نساجی، روز دوشنبه ۱۳ آذرماه نشستی با دکتر گرجی، مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صمت، در این وزارتخانه داشتند. در این جلسه فرصت‌ها و چالش‌های این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه دکتر سپهر آذرشب، مدیر نساجی و پوشاک ستاد نانو، گزارشی از وضعیت شرکت‌های نساجی، آمار فروش و ظرفیت‌های صادراتی این محصولات ارائه نمود. دکتر آذرشب با استناد به گزارش‌های سال ۱۴۰۱ ستاد نانو، از صنعت نساجی به‌عنوان صنعتی که بیشترین تنوع را در مقاصد صادراتی در بین سایر صنایع داشته است، نام برد. ایشان بر هم افزایی برنامه‌های صادراتی با وزارت صمت و استفاده از ظرفیت این وزارتخانه برای کمک به شرکت‌ها تاکید کرد.

در ادامه این نشست، مدیران عامل شرکت‌ها ضمن معرفی محصولات شرکت‌های خود از چالش‌های مربوط به توسعه بازار محصولات، ظرفیت‌های صادراتی، تخصیص ارز جهت تامین مواد اولیه و چالش‌های ترخیص کالا در گمرک صحبت کردند و از وزارت صمت درخواست تسهیل فرآیندها را داشتند.

در این جلسه دکتر نجیمی، ضمن معرفی حمایت‌های ستاد از تحقیق و توسعه در شرکت‌های صنعتی در قالب برنامه رینکس، از آمادگی ستاد نانو جهت حمایت از محصولات نوآورانه شرکت‌ها خبر دادند.

دکتر گرجی در پایان جلسه ضمن تاکید بر حرکت در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان و محصولات نوآورانه، از برنامه‌های این وزارتخانه جهت تسهیل صادرات محصولات و پوشاک نوآورانه و فناورانه خبر داد و در خصوص موارد مطرح شده از سوی مدیران مجموعه‌های نانو نساجی قول مساعدت و پیگیری تا رسیدن به نتیجه مطلوب دادند.

در پایان مقرر شد با محوریت ستاد نانو، این نشست های مشترک به صورت کارگروه تخصصی جهت پیگیری مصوبات جلسه در آینده نیز تشکیل شوند.