شرکت ایمن نانو فام: هزینه خوراک دام را با فناوری‌ نانو کاهش دادیم

فاطمه سقطچی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ایمن نانو فام می‌گوید: «۶۰ درصد از هزینه‌های شرکت‌های حوزه دام و طیور مربوط به خوراک است. ما با توسعه یک محصول نانویی، مکمل خوراک دامی ارائه کرده‌ایم که هزینه را کاهش داده و اثربخشی و جذب بالاتری نسبت به مکمل‌ها‌ی رایج دارد.»

دکتر سقطچی می‌افزاید: «ما تولیدکننده نسل سوم مکمل معدنی خوراک دام هستیم که با فناوری‌ نانو این محصول را ساخته‌ایم. استفاده از مکمل‌ها در حال حاضر یک نیاز در صنعت است. پیش از این مکمل‌های نسل اول و دوم ارائه شده بود. در نسل اول، ترکیبات معدنی از معادن استخراج می‌شد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مکمل‌ها جذب کم و آلودگی زیادی داشتند. در نسل دوم از کیلاته‌کننده‌ها استفاده شد که جذب افزایش یافت اما تداخل جذبی و حساسیت به دما و رطوبت به‌عنوان عامل مشکل‌زا وجود داشت.»

وی افزود: «یک شرکت آمریکایی هلندی، بعد از ده سال تحقیق و توسعه نسل سوم مکمل‌ها را تولید کرده و به بیش از ۹۰ کشور صادر می‌کند. ما نیز موفق به توسعه نسل سوم مکمل‌های معدنی خوراک دام شده‌ایم. در این نسل، مزیت‌های نسل‌های پیشین وجود داشته، بدون این که مشکلات آنها را داشته باشد. حساسیت دمایی و رطوبتی در این محصول وجود ندارد.»

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ایمن نانو فام گفت: «با توجه به این که بیشترین هزینه در کسب و کار دام و طیور مربوط به خوراک است، با افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه می‌توان کمک شایانی به این صنعت کرد.»