شرکت ابتکار نانو صنعت کیمیا: کیفیت بالا و قیمت پایین مزیت رقابتی ما برای بازار کانادا است

مدیرعامل شرکت ابتکار نانو صنعت کیمیا قیمت بسیار پایین و عملکرد بالای محصولات این شرکت را مزیت مهم آنها برای بازار کانادا می‌داند که موجب شده تا فرصتی برای صادرات گرافن و اکسیدگرافن به کانادا فراهم شود.

یوسف امراللهی می‌گوید: «در حال حاضر دو خط تولید با ظرفیت 40 کیلو در ماه برای تولید گرافن و اکسید گرافن داریم که امکان افزایش این ظرفیت نیز وجود دارد. هر چند مشتریانی از بخش باتری‌سازی و چند حوزه دیگر در داخل کشور برای گرافن و اکسیدگرافن داشته‌ایم اما در مجموع بازار داخلی هنوز واردات را به خرید از شرکت‌های داخلی ترجیح می‌دهند. از این رو ما نیز روی بازار صادرات تمرکز کرده‌ایم. در حال مذاکره برای صادرات گرافن و اکسیدگرافن به بازار کانادا هستیم. این محصولات ما با قیمت 50 دلار برای هر گرم به دست کانادایی‌ها رسیده در حالی که قیمت محصولات مشابه در حدود 250 دلار برای هر گرم است. این اختلاف قیمت در کنار کیفیت بالای محصولات ما، انگیزه خرید برای شرکت کانادایی فراهم کرده که قرار است از محصولات ابتکار نانو صنعت کیمیا در صنعت الکترونیک استفاده کند. کیفیت گرافن و اکسیدگرافن تولید ما قابل رقابت با محصولات شرکت مرک آلمان است در حالی که قیمت بسیار پایین‌تری دارد.»

مدیرعامل شرکت ابتکار نانو صنعت کیمیا می‌افزاید: «سال گذشته موفق به انتقال فناوری رنگ نانویی آنتی باکتریال و عایق حرارتی به آلمان شدیم و خط تولید این نوع رنگ در آلمان در حال راه‌اندازی است.»

لازم به ذکر است که شرکت ابتکار نانو صنعت کیمیا پیش از این رنگ‌های نانویی را به کشور قطر صادر کرده است. این رنگ‌ها با رنگ‌های آنتی‌باکتریال نانویی رایج تفاوت دارد، در این رنگ‌ها از نانوورق‌های عامل‌دار استفاده شده که مساحت سطحی بالایی دارند. از دیگر مزیت‌های آن، می‌توان به مقاومت بالا در برابر اکسید شدن اشاره کرد، بنابراین دوام طولانی‌تری داشته و عملکرد آنتی‌باکتریالی آن‌ها در طول زمان حفظ می‌شود. نتایج بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که این رنگ‌های نانویی هم خواص انتی‌باکتریال دارند و هم می‌توانند برای ضدعفونی استفاده شوند. از این رنگ‌ها به صورت پایلوت در چند بیمارستان در داخل کشور استفاده شده است.