حضور هیئت تجاری از ۱۰ کشور در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ قطعی شده است

تاکنون هیئت تجاری از ده کشور مختلف برای بازدید از سیزدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو حضور خود را قطعی کرده‌اند. این نمایندگان از کشورهای آمریکای لاتین، قاره آفریقا، کشورهای آسیایی و کشورهای همسایه هستند. حضور این هیئت‌‌های تجاری در راستای ارتباطات فناورانه برای فروش محصول و انتقال فناوری است.

بر اساس تعاملاتی که با کشورهای خارجی انجام شده، قرار است نمایندگانی از برخی کشورها که شامل تجار و سرمایه‌گذاران می‌شوند در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱حاضر شوند. نمایندگانی از کشورهای هند، سوریه، مکزیک، چین، مالزی، اتیوپی، برزیل، اندونزی، عراق و تایلند در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ حضور خواهند داشت. این هیات تجاری با هدف برگزاری جلسات b۲b با شرکت‌های ایرانی و بازدید از نمایشگاه نانو در ایران حضور خواهند داشت.

بازدید گروه‌های تجاری از کشورهای مختلف فرصت مناسبی را در اختیار شرکت‌های فناور حاضر در نمایشگاه قرار می‌دهد تا با ارائه دستاوردها و توانمندی‌ها، بتوانند مزیت‌های صادراتی خود را به بازارهای خارج از کشور معرفی کنند.

یکی از تجربه‌های موفق در دوره‌های پیشین نمایشگاه‌های نانو، تعامل شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه با بازدیدکنندگان خارجی است، به طوری که هسته اولیه برخی از فرصت‌های صادراتی شرکت‌ها، در نمایشگاه نانو ایجاد شده است.

در واقع سیزدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو، علاوه بر ایجاد فرصت برای شناسایی نیاز بازار داخل، جذب دانش‌آموختگان و افراد نخبه و به‌کارگیری آن‌ها، بازارسازی برای افزایش ظرفیت تولید و  تعامل بیشتر با فعالان صنعت  به توسعه بازارهای خارجی نیز کمک شایانی می‌کند.

سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو، رویدادی است که در آن آخرین دستاوردها و تحولات عرصه فناوری نانو در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. جشنواره دوازدهم با تغییراتی نسبت به سال‌های پیش همراه بود، برنامه‌های جدید و فضای نمایشگاهی بیشتر از جمله این موارد بود. این رویکرد در این دوره نیز ادامه خواهد داشت و سعی بر این است تا به درخواست تمامی متقاضیان واجد شرایط حضور در این نمایشگاه پاسخ مثبت داده شود و امکان اختصاص فضا وجود داشته باشد.  این دوره همانند سال‌های گذشته از بخش‌های مختلفی ازجمله نشست‌های تجاری، بازدید نماینده‌های خارجی، معرفی محصولات جدید نانو، معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل می‌شود. تاکنون ۲۰۰ نهاد و شرکت دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام کردند. از این تعداد ۱۸۰ شرکت تأیید نهایی شده است. محتوای درونی نمایشگاه دوره سیزدهم رشد زیادی نسبت به سال‌های گذشته دارد به طوری‌که محصولات جدیدی که امکان صادرات دارند بیشتر در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

طی دوره‌های گذشته نمایشگاه، در بخش نمونه‌های اولیه ۱۵ تا۲۰ محصول عرضه می‌شدند اما تفاوت نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته در این است که تعداد این محصولات به بیش از ۱۰۰ مورد رسیده است.

یکی از بخش‌های جذاب نمایشگاه سیزدهم، نشست‌های تجاری بین صاحبان صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان است. همچنین شبکه تبادل فناوری و کارگزاران ترویج صنعتی فناوری نانو، نشست‌هایی را با حضور صنایع و مدیران شرکت‌های فناور برگزار می‌کنند تا چالش‌های صنایع مشخص و به واسطه دانش‌بنیان‌ها رفع شود.

سیزدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو با عنوان ایران نانو ۱۴۰۱ از تاریخ ۹ الی ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به این نمایشگاه، به سایت نمایشگاه به نشانی exhibition.nano.ir مراجعه کنید.