رویداد رینکست: حمایت از تحقیق و توسعه با محوریت فناوری‌ نانو – 4مردادماه

پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف، سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱، از ساعت ۹ الی ۱۳ میزبان رویداد رینکست است، رویدادی که به منظور تسهیل و حمایت از فرآیند تحقیق و توسعه با محوریت فناوری‌نانو برگزار می‌شود. آشنایی با رینکست و تسهیلات آن، معرفی شرکت‌های دوره قبل، دریافت ایده‌های نانویی برتر و شبکه‌سازی با فعالان و متخصصان نانو از جمله برنامه‌های این رویداد است.

برنامه توسعه درون‌زا یا رینکست یکی از برنامه‌های حمایتی کارگروه صنعت ستاد توسعه فناوری‌نانو است که تسهیلات مادی و حمایت‌های معنوی را به صاحبان صنایع ارائه می‌کند تا ریسک ورود به حوزه نانو به طور ویژه در فرایند تحقیق و توسعه برایشان کاهش پیدا کند. این حمایت‌ها به قصد تقویت ظرفیت‌های درونی شرکت‌ها به آن‌ها ارائه می‌شود تا بتوانند با فرایند توسعه و تحقیقات، زایش و نوآوری محصولات نانومحور را از درون مجموعه خود شاهد باشند. رینکست با ارائه این حمایت‌ها به صاحبان صنایع کمک می‌کند تولیدات نانومحور را نیز در سبد محصولات خود داشته باشند.

مهمترین بخش حمایتی رینکست ارائه تسهیلات مالی در قالب وام کم‌بهره است. رینکست همچنین با قرار دادن معیارهای ارزیابی تشویقی این امکان را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند تا در صورت پیشرفت در مراحل تحقیق و توسعه، اخذ مجوزهای مربوطه برای تایید نانومقیاس بودن محصول یا پروتوتایپ نهایی و در نهایت تجاری‌سازی محصول درصدی از تسهیلات را به صورت بلاعوض دریافت کنند یا بازپرداخت وام با بهره کم‌تری صورت گیرد.

همچنین رینکست حمایت‌های معنوی خود را در قالب مشاوره در راستای انتخاب محصول، راهبری در جهت توسعه محصول، امکان اخذ مجوز دانش بنیان محصولات دارای فناوری بالا نانویی و امکان اضافه شدن به وندور لیست محصولات دانش‌بنیان نانویی در سایت نانو  به شرکت‌های علاقه‌مند ارائه می‌کند.

هر سه گروه شرکت‌های نانویی، دانش‌بنیان و صنعتی در ۱۴ حوزه نانویی در صورتی که پیش‌تر محصولی را تجاری‌سازی کرده باشند و از واحد تحقیق و توسعه مجرب برخوردار باشند می‌توانند تسهیلات مالی را  دریافت کنند. این تسهیلات در قالب وام کم‌بهره (۱۲ درصد) است که با معیارهای تشویقی بهره آن به ۷ درصد می‌رسد و بخشی را هم شرکت می‌تواند به صورت بلاعوض دریافت کند. حمایت‌های معنوی نیز در قالب مشاوره، راهبری و امکان اخذ مجوزها ارائه می‌شود.

رینکست در دو سال اولیه فعالیت خود از ۴۲ شرکت در سراسر ایران در ۷ حوزه حمایت کرده است تا با کاهش ریسک فنی و بازار بتوانند مرحله تحقیق و توسعه در حوزه نانو را آغاز و محصولات نانویی را وارد چرخه تولید خود کنند.

این رویداد را کارگروه صنعت ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو با همکاری کارگزاری ارزیابان فناوری امیرکبیر روز سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ در سالن‌های همایش پژوهشکده آب و محیط زیست دانشگاه شریف برگزار می‌کند.

برای ثبت‌نام به اینجا مراجعه کنید.

برگزاری رویداد رینکست، تسهیل و حمایت از فرآیند تحقیق و توسعه با محوریت فناوری‌نانو