معرفی فرصتهای تجاری و صنعتی فناوری نانوی ایران در نمایشگاه چاپ، بسته بندی، محصولات نساجی و پوشاک ایران-1401

بیست‌ونهمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران از جمعه 29 مهرماه 1401 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز و تا 2 آبان ماه ادامه داشت. در این دوره 308 شرکت داخلی و 18 شرکت خارجی از کشورهای ترکیه،‌ چین،‌ آلمان و هلند حضور داشتند. در این دوره نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی، ماشین‌آلات بسته‌بندی هم‌چون سلفون‌کشی و … چه ساخت داخل و چه خارجی عرضه شد و تازه‌ترین دستاوردهای حوزه بسته‌بندی و چاپ نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

همچنین در همین بازه زمانی، بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین‌های گلدوزی و محصولات نساجی نیز برگزار شد. این نمایشگاه از بزرگ‌ترین رخدادهای کشور در حوزه نساجی به شمار می‌رود و این فرصت را برای فعالان صنعت نساجی ایجاد کرده است که در تعاملی دوسویه، جدیدترین محصولات و دستاوردهای خود را در معرض دید عموم و تبادل‌نظر قرار دهند. در مجموع 129 شرکت در نمایشگاه ماشین‌آلات نساجی و بخش‌های وابسته حضور داشتند و محصولات و توانمندی های خود را به نمایش گذاشتند. از جمله گروه‌های محصول و غرفه داران حاضر در این نمایشگاه می‌توان به غرفه ماشین‌آلات نساجی، مواد اولیه در صنعت نساجی، بخش منسوجات خانگی و گلدوزی اشاره کرد.

همچنین در دهمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران مد که همزمان با دو نمایشگاه فوق برگزار شد، 41 شرکت حضور داشتند که برترین تولیدات خود شامل انواع پوشاک مردانه، زنانه، بچگانه، و دیگر مدل‌های تولیدی را در قالب طرح و رنگ‌های گوناگون و همچنین دستگاه‌ها و تجهیزات تولید پوشاک را در معرض دید علاقمندان قرار دادند. ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک، ارتقا سطح تولید داخلی، علمی کردن طرح تولید پوشاک داخلی، کمک به توسعه اشتغال پایدار، بازاریابی و افزایش صادرات، مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بیان شده است.

تیم پایش ترویج صنعتی فناوری نانو با حضور در این نمایشگاه ها و مراجعه به غرفه های مستعد توسعه فناوری نانو، ضمن معرفی توانمندی های فناوری نانو، تقاضاهای فناوری نانو، درخواست های نشست و جلسات تخصصی و همچنین تمایل شرکت ها جهت حضور در سمینارها و وبینارهای تخصصی ترویج صنعتی را از شرکت های حاضر دریافت کرد.

همچنین، در این نمایشگاه ها علاوه بر معرفی سایت محصولات فناوری نانو ایران، در خصوص رنگ های نانو، فیلترهای صنعتی نانو، برنامه توسعه صنعت ماشین سازی و خرید تجهیزات پیشرفته با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برنامه حمایت از نشریات صنعتی فناوری نانو، حمایت های شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، پوشش های سخت PVD، نانوکامپوزیت های پلیمری و نحوه دریافت گواهی نانو مقیاس به شرکت ها توضیحاتی ارائه شد.

در جریان این نمایشگاه ها، تیم پایش ترویج صنعتی فناوری نانو موفق به شناسایی 10 محصول مستعد برای دریافت گواهی نانو مقیاس، 2 نشریه صنعتی علاقمند به فعالیت در حوزه نانو، 1 شرکت تولید تجهیزات آزمایشگاهی علاقمند به پیوستن به شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی و ارائه خدمات عمومی، 2 شرکت تبلیغاتی مستعد جهت ارائه خدمات مختلف تبلیغاتی به شرکت های فناور و دانش بنیان، 18 شرکت مستعد جهت پیوستن به برنامه توسعه صنعت ماشین سازی و دریافت حمایت از این برنامه و 48 شرکت متقاضی فناوری نانو و مستعد برای توسعه محصولات به کمک فناوری نانو شد.