لایو صنعتی نانو: تولیــد نانـــوروانـــکـارها، روغـن های خودرو و صنعتی – 9 شهریورماه

صفحه اینستاگرام نانو و صنعت، چهارشنبه 9 شهریورماه ۱۴۰۱، رأس ساعت۹:۰۰ شب، با موضوع «روانکارهای نانویی، نسل جدید روغن های خودرو و صنعتی»، میزبان مدیر فنی و تولید «شرکت پردیس شیمی باختر» خواهد بود.

این برنامه، به صورت گفتگوی زنده دکتر مهدی رحمانی کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو (مجری برنامه)، با دکتر هانی فاضلی، مدیر فنی و تولید «شرکت پردیس شیمی باختر» (میهمان برنامه)، در صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی (www.instagram.com/indnano.ir)، برگزار خواهد شد.

گفتنی است که «شرکت پردیس شیمی باختر» به عنوان تولید کننده روانکارهای نانویی با خاصیت پخش یکنواخت و پایدار (دیسپرشن مناسب)، ارائه کننده محصولات تولیدی با فناوری نانو جهت مصرف در خودروهای سواری و دیزلی و روانکارهای مخصوص صنعتی است.

از آنجا که مستهلک شدن موتور خودروها در اثر افزایش دما و اصطکاک از مشکلات رایج خودرو است، لذا دلیل بهبود کیفیت روغن‌موتورها از دغدغه‌های همیشگی متخصصان است. بدیهی است که روغن‌موتورهای حاوی افزودنی‌های نانومتری می‌توانند محافظت بیشتری از موتور به عمل آورند و موجب روغن‌کاری بهتر قطعات، روشن شدن سریع‌تر خودرو، تولید حرارت کمتر و درنهایت افزایش طول عمر موتور خودرو شوند. افزایش طول عمر روغن و مصرف کمتر سوخت از دیگر مزایای استفاده از نانوروانکارهاست.

بر این اساس، متخصصان «شرکت پردیس شیمی باختر»، با بهره‌گیری از فناوری نانو توانسته‌اند محصول جدیدی از روغن موتورهای نانویی را تولید و به بازار عرضه کنند که با روغن موتورهای معمولی تفاوت ویژه‌ای دارد. روغن موتور اولکا با بهره‌گیری از نانو الماس‌های سوسپانسیون‌شده در روغن‌موتور، باعث می‌شود یک‌لایه روغنی ضخیم روی سطوح قطعات موتور ایجاد شود و روغن‌کاری بهتری صورت بگیرد. نانوذرات بین سطوح فلزی به عقب و جلو می‌غلتند و اصطکاک لغزشی که معمولاً بین سطوح فلزی اتفاق می‌افتد را به اصطکاک غلتشی تبدیل می‌کند. این امر در طول فرایند شروع به کار و خاموش شدن خودرو (هنگامی‌که لایه روغن بسیار نازک بوده و به اصطکاک لغزشی زیاد بین بخش‌های فلزی منجر می‌شود) بسیار مهم است. این مزیت به روشن شدن سریع‌تر خودرو و تولید حرارت کمتر منجر شده و در نهایت به افزایش طول عمر روغن و مصرف کمتر سوخت می‌انجامد.

لازم به ذکر است که «شرکت پردیس شیمی باختر»، یکی از برترین تولیدکنندگان نانومحصولات حوزه خودرو در ایران بوده که تاکنون محصولات خود را به بیش از ۱۶ کشور جهان صادر کرده است. ایتالیا، برزیل، ترکیه و آذربایجان از جمله مقاصد صادراتی این شرکت طی سال‌های اخیر بوده است.

بدینوسیله از کلیه مدیران، فعالان صنعت روانکار و حمل و نقل، پژوهشگران، فعالان رسانه ای و تخصصی و عموم علاقمندان حوزه های صنعتی فناوری نانو، دعوت می‌شود تا در این لایو صنعتی، شرکت نمایند و ضمن اطلاع از تولید صنعتی روانکارهای نانویی در کشور، با نسل جدید روغن های خودرو و صنعتی، آشنا شده و به طرح پرسشها از میهمان برنامه و بیان نقطه نظرات خود بپردازند.

(INDnano.ir@)

 

شایان ذکر است گفتگوهای زنده صنعتی و تخصصی در بستر اینستاگرام (لایو صنعتی نانو و صنعت)، در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو و با هدف معرفی و توسعه برنامه های حمایتی و صنعتی کشور، کاربردهای صنعتی، توانمندی ها و محصولات صنعتی فناوری نانو ایران و ایجاد فضای پویا و زنده پرسش و پاسخ برای مدیران، صنعتگران و علاقمندان عرصه فناوری و صنعت، به عنوان یکی از برنامه های صنعتی صفحه رسمی اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی (www.instagram.com/indnano.ir)، به اجرا گذاشته میشود و علاقمندان می توانند ضمن حضور رایگان و آزاد در این برنامه ها، از طریق دایرکت صفحه، با مسئولین هر حوزه در ارتباط باشند و نقطه نظرات خود را در هر لحظه بصورت نظر (کامنت) یا پیام مستقیم (Direct)، مطرح نمایند.

 


لینک مستقیم ورود به صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@)