پیشنهاد نامگذاری منطقه ۲۱ شهرداری به‌نام قطب نوآوری

شهردار منطقه ۲۱ به همراه معاونین خود از کارخانه نوآوری آبان واقع در این منطقه شهرداری بازدید کرد. حسین کاشانی‌پور شهردار منطقه ۲۱ با حضور در کارخانه گروه دانش‌بنیان آتیه‌پردازان شریف ضمن گفتگو با جوانان کارآفرین این مجموعه از نزدیک با فعالیت‌های ساخت و تولید محصولات دانش‌بنیان آشنا شد.

حسین کاشانی‌پور در حین بازدید و گفتگو با تعدادی از جوانان گفت: در این منطقه شهر تهران مجموعه شرکت‌های دارویی، صنعتی و تولیدی دانش‌بنیان متعددی حضور دارند که تعامل و ارتباط خوب و موثری با آن‌ها داریم که امیدواریم با دعوت و حضور دانشگاه‌های صنعتی کشور اتصال دانشگاه و فناوری نیز در این منطقه سرعت گیرد. تمام تلاش ما در مجموعه شهرداری این است تا شعار مدنظر مدیریت ارشد پایتخت مبنی بر “کلانشهر تهران، الگوی جهان اسلام” را محقق سازیم.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دیدار با نخبگان علمی فرمودند: مدال واقعی خود شمایید؛ نیروی انسانی کارآمد، مومن، باهوش، جدی، پرتلاش، که این بالاترین ارزش برای یک کشور است. دانش‌بنیان‌ها با حضور شما جوانان نخبه چابک هستند، چابک‌سازی رمز تحرک است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود زیرا سرمایه جوانان فکر و ایده‌های آن‌ها است.

وی درباره تلاش و حمایت از جوانان در عرصه‌های علمی و فناورانه گفت: با شناسایی و حمایت از نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان و تکیه بر توانمندی نیروی انسانی و بومی منطقه شاهد تحول چشمگیری در صنعت خواهیم بود که با تعامل و هم‌افزایی با این مجموعه‌های صنعتی در جهت تقویت آن‌ها گام‌های مثبتی با کمک و مساعدت دولت و مجلس برداشته شده است.

شهردار منطقه ۲۱ افزود: برای ایام‌الله دهه فجر برنامه‌های گسترده‌ای در نظر داریم از جمله برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای علمی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان منطقه در مسیر راه پیمایی ۲۲ بهمن با تایید وزارت بهداشت و ستاد کرونا، در نظر داریم تا دستاوردهای انقلاب به صورت عینی برای عموم مردم به نمایش گذاشته شود.

وی تاکید کرد: با شاخصه‌های ویژه‌ای که این منطقه در خود دارد می‌تواند “قطب نوآوری” نامگذاری شود چرا که اکثر صنایع، کارخانجات و شرکت‌های تحقیقاتی که دارای بخش‌های تحقیق و توسعه مستقر در محدوده این منطقه هستند که در مسیر نیل به اهداف نوین علم و فناوری فعالیت دارند.

وی در ادامه گفت: براساس طرح موضوعی‌سازی بوستان‌ها؛ طرحی پیش‌بینی کرده‌ایم که یکی از بوستان‌های منطقه ۲۱ به‌عنوان پارک تمدنی معرفی شود که با استفاده از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده در کنار مفاهیم قرآنی بتوانیم شهروندان را با پیشینه تاریخی و ایرانی-اسلامی کشور عزیزمان و همچنین ملل و تمدن‌ها آشنا سازیم.