تقدیر اداره کل استاندارد استان تهران از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برای تدوین استاندارد ملی

در مراسمی که در روز یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰، از سوی اداره کل استاندارد استان تهران و با حضور جمعی از تولیدکنندگان، صنعتگران و متخصصان استان تهران برگزار شد، ستاد توسعه فناوری نانو به‌عنوان دبیر نمونه تدوین استاندارد ملی در سطح استان معرفی و تقدیر شد.

در این مراسم لوح تقدیری از سوی مدیر کل استاندارد تهران و با حضور دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران به ستاد توسعه فناوری نانو اهدا و از تلاش‌های این ستاد در تدوین استانداردهای ملی قدردانی و تجلیل به‌عمل آمد. همچنین علاوه بر دبیران تدوین نمونه استاندارد، در این مراسم واحدهای تولیدی نمونه ملی، واحدهای تولیدی نمونه استانی، مراکز آموزشی استاندارد نمونه و مدیران کنترل کیفیت نمونه معرفی و تقدیر شدند.

شاخص‌هایی مانند کیفیت متن پیش‌نویس استانداردها، تعداد استانداردهای مصوب، رعایت اصول تدوین استاندارد، تصویب استانداردها در اجلاسیه‌های کمیته ملی سازمان استاندارد، تسلط دبیر و اعضای کمیسیون فنی بر پیش‌نویس استاندارد، تعامل و مشارکت مطلوب با سازمان استاندارد و … از جمله شاخص‌هایی ارزیابی و انتخاب دبیران نمونه تدوین استاندارد ملی می‌باشند.

لازم به‌ذکر است با حمایت و پیگیری ستاد توسعه فناوری نانو تاکنون ۱۲۹ استاندارد ملی در حوزه فناوری نانو تدوین شده است که بر این اساس و طبق بررسی‌های انجام شده، به لحاظ تعداد استانداردهای ملی کشورها در حوزه فناوری نانو ایران پس از کشورهای چین و انگلستان در رتبه سوم جهان قرار دارد.