تداوم صادرات منسوجات نانویی به کشورهای همسایه

به گفته مدیرعامل شرکت کاسپین جوراب، این شرکت که طی سال‌های گذشته صادرات مستمری به کشورهای همسایه داشته، در سال جاری نیز برنامه صادراتی خود را به کشورهای عراق، کویت و عمان ادامه می‌دهد.

رحیم حجتی، مدیرعامل شرکت کاسپین جوراب می‌گوید: «طی سال‌ها گذشته موفق به صادرات محصولات خود به چند کشور همسایه شدیم. عمان، عراق و کویت از جمله مقاصد صادراتی منسوجاتی نانویی ما بودند، امسال هم برای در حال آماده‌سازی محصولات برای ارسال به این کشورها هستیم.»

مهندس حجتی می‌گوید: « در عراق نمایندگی فروش داریم و در عمان و کویت نیز شرکت‌هایی حضور دارند که به صورت منظم از ما خرید دارند. با توجه به افزایش قیمت دلار، بازار صادرات برای ما جذاب‌تر شده است به طوری که در حال حاضر با تمام ظرفیت خود در حال تولید هستیم و بخش زیادی از این محصولات نیز برای بازار صادراتی هستند. یک گروه از محصولات ما نظیر لباس تب‌نمای نوزاد در منطقه بدون رقیب است و در نتیجه مشتریان خوبی برای آن داریم. باقی محصولات نیز به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب جذابیت زیادی برای کشورهای همسایه دارد. »

حجتی از بازاریابی مستمر شرکت کاسپین جوراب در این کشورها خبر داد و افزود: « هزینه زیادی برای معرفی و ایجاد بازار در کشورهای همسایه می‌کنیم و این موضوع روی توسعه بازار صادراتی ما تاثیر زیادی داشته است. البته برای بازار داخل نیز کانال‌های فروشی در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان فروشگاه اینترنتی اشاره کرد. همچنین از شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام نیز استفاده می‌کنیم. در بازار داخلی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بنکداری‌های سنتی نیز از جمله مشتریان ما هستند.»

کاسپین جوراب محصولات متنوعی دارد که از آن جمله می توان به جوراب‌های آنتی‌باکتریال، لباس تب‌نمای نوزاد، پیش‌بند چربی‌گریز، حوله‌های سوپرجاذب آنتی‌باکتریال اشاره کرد. پیش‌بند چربی‌گریز قابلیت دفع هرگونه چربی را با خاصیت آنتی‌باکتریال دارد که از تجمع میکروب پیرامون نوزاد جلوگیری می‌کند. حوله‌های سوپر جاذب با جذب سریع آب باعث طراوت و شادابی پوست می‌‌شود که از قابلیت جذب بسیار بالایی نسبت به حوله‌های موجود در بازار برخوردار است. این حوله با قدرت آنتی‌باکتریال از انتقال باکتری‌ها روی پوست جلوگیری می‌کند. در تولید این محصولات از نانوسیلیکا و نانوذرات کیتوسان استفاده شده است که این مواد نیز توسط خود شرکت کاسپین جوراب تولید می‌شود. در واقع نانومواد مورداستفاده در محصولات در خود شرکت تولید شده و برای این محصولات نیز گواهی‌نانومقیاس دریافت شده است.