تولید داخلی سرویسهای بهداشتی ضدباکتری با فناوری نانو

محصولات بهداشتی از قبیل سرویس بهداشتی ایرانی و روشویی با اینکه با استفاده از لعاب سرامیک خاصیت نظافت‌پذیری بالایی دارند اما باز هم امکان رشد باکتری روی سطح لعاب آن‌ها وجود دارد. شرکت نوین سرام کویر توانسته با استفاده از نانوذرات سرویس بهداشتی ایرانی آنتی‌باکتریال تولید و به بازار عرضه نماید.
حفظ بهداشت محیط سرویس بهداشتی و پیشگیری از رشد باکتری‌های بیماری‌زا اهمیت قابل توجهی دارد. این امر به‌خصوص در سرویس‌های بهداشتی که در محیط‌های عمومی، اعم از بیمارستان‌ها، هتل‌ها، مساجد و ادارات استفاده می‌شود، از اهمیت بیشتری برخوردار است.
اغلب اوقات اشخاص در هنگام استفاده از دستشویی‌های عمومی، نگران مسائل بهداشتی و بیماری‌های حاصل از آن هستند. غالباً افراد به این موضوع حساس بوده و با وسواس خاصی به وسایل دست می‌زنند. عفونت‌های ناحیه تناسلی، عفونت‌های قارچی، حساسیت‌های پوستی و بیماری‌های عفونی و میکروبی از شایع‌ترین عواقب ابتلا به این باکتری‌ها است.

شرکت نوین سرام کویر با بهره‌گیری از نانوذرات سرویس بهداشتی ایرانی آنتی‌باکتریال دارای سطوحی با قابلیت ضد رشد میکروبی تولید کرده است. اینگونه سرویس‌های بهداشتی با موادی پوشیده می‌شوند که انواع باکتری‌ها را نابود می‌کنند. نانوذرات در چرخه حیات و اکوسیستم پایین‌ترین درجه سمیت را از خود نشان می‌دهند. خاصیت آنتی باکتریال مناسب نانوذرات استفاده شده ناشی از سطح ویژه افزایش یافته به دلیل کاهش اندازه ذرات و در نتیجه افزایش واکنش‌پذیری این ذرات، همچنین خواص فوتوکاتالسیتی و فوتواکسیداسیون در تماس با اجزای زیستی و شیمیایی آن‌ها است.

در فرایند تولید این نوع محصول لعاب سرامیک با افزودن مواد آنتی‌باکتریال تهیه و روی محصولات چینی بهداشتی پاشش می‌شود و خاصیت آنتی‌باکتریال این لعاب بعد از فرایند پخت نیز روی محصول باقی می‌ماند.

چرا از این محصول استفاده کنیم؟

  • به حداقل رساندن سرعت رشد باکتری روی سطوح سرامیکی
  • قابلیت نظافت‌پذیری بهتر
  • پیشگیری از ایجاد بوی نامطلوب در محیط سرویس بهداشتی
  • قیمت مناسب
  • قابل استفاده در منازل و محیط‌های عمومی، اعم از بیمارستان‌ها، هتل‌ها، مساجد و ادارات

درباره شرکت نوین سرام کویر بیشتر بدانیم:

مجتمع تولید چینی بهداشتی نوین سرام در سال ۱۳۸۳ تأسیس و فعالیت خود را در استان خراسان جنوبی در شهرک صنعتی طبس در زمینی به مساحت حدود ۴۵ هزار مترمربع آغاز کرد. میزان سالانه تولیدات این مجتمع در ابتدا یک هزار تن در انواع محصولات چینی بهداشتی بوده که در طرح توسعه اولیه به سه هزار تن افزایش یافته است.

شرکت نوین سرام کویر با توجه به استفاده از مواد اولیه مرغوب داخلی و خارجی، ماشین‌آلات مدرن و پیشرفته و با بهره‌گیری از نیروی متخصص توانسته است محصولاتی متنوع و به‌روز و با کیفیت بالاتر از سطح استاندارد ملی ایران تولید و عرضه نماید.

در حال حاضر این شرکت دارای ۱۵۰ پرسنل است و پس از دستیابی به فناوری تولید محصولات چینی بهداشتی آنتی‌باکتریال، محصولات خود را با این ویژگی تولید و عرضه می‌کند.

نانومحصول ایرانی؛ سرویس بهداشتی ایرانی آنتی‌باکتریال