حمایت از ایده‌های فناورانه در صنعت قطعه‌سازی خودرو توسط پارک علم و فناوری خوزستان و نواحی صنعتی خلیج فارس

رویداد ملی ایده‌های فناورانه در صنعت قطعات خودرو با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

این رویداد توسط پارک علم و فناوری خوزستان با همکاری ناحیه صنعتی، خدماتی و نمایشگاهی خلیج فارس برنامه ریزی شده است. با توجه به اهمیت صنعت خودرو در کشور و تکیه این صنعت، به صدها کارگاه و کارخانه قطعه سازی در سراسر کشور، لازم است تا تحولات فناوری محور جدی در این عرصه رخ دهد.

در سال‌های اخیر صدها شرکت دانش‌بنیان و فناور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این صنعت شکل گرفته است. اما رخنه بیشتر فناوری و نوآوری به صنعت سنتی خودروسازی در کشور نیازمند تلاش تدریجی بیشتر و استقبال از ایده‌های نوین است.

بر این اساس، رویداد ملی ایده‌های فناورانه در صنعت قطعات خودرو برنامه ریزی شده است. ایده‌پردازان، فعالان فناور و کلیه شرکت‌های فناور فعال در این صنعت، می‌توانند ایده‌ها و طرح‌های فناورانه خود را تا 14 دی ماه 1399 به دبیرخانه این رویداد ملی ارسال کنند. ایده‌پردازان و فعالان فناور منتخب در این جشنواره ملی، از جوایز نقدی برخوردار خواهند شد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا کنون چند تفاهم‌نامه دو جانبه با خودروسازان بزرگ کشور به امضا رسانده است تا با حمایت این شرکت‌های بزرگ، رابطه زیست‌بوم فناورانه قطعه‌سازی و صنعت بزرگ خودروسازی تقویت شود.