تولید پنلهای ساختمانی نانویی و مقاوم به آفتاب در ایران

شرکت «آذران فضانما» با استفاده از اکسیدگرافن و مواد پلیمری، پنل PVC مقاوم در برابر پرتو فرابنفش، با نام تجاری «پنل نورتم» تولید و به بازار عرضه کرده است. این پنل‌ها جایگزین مناسبی برای ورق کامپوزیت، ترموود و همچنین مصالح سنتی است.

روزه پنل‌های ساختمانی سبک در تولید و توسعه صنعتی ساختمان نقش ویژه‌ای به عهده گرفته‌اند. یکی از این پنل‌ها پلی‌وینیل‌کلراید یا همان (PVC) است که جزو پلیمرهای ترموپلاست قرار دارد.

صفحات یا ورق‌های پی‌وی‌سی، نوعی پلاستیک پرکاربرد بوده و قابلیت رقابت با چوب و سفال را داشته و بصورت وسیعی در صنایع مبلمان، ساختمان و تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد. اضافه کردن مواد دیگر به این عنصر باعث شده در انعطاف‌پذیری و همینطور سخت شدن آن تأثیر بسزایی بگذارد.

در طی سال‌های اخیر استفاده از محصولات پی‌وی‌سی به دلیل داشتن مزایای بسیار، جایگزین مناسبی برای متریال سنتی شده است و استفاده از محصولات پی‌وی‌سی در صنعت ساختمان‌سازی مورد توجه بسیاری از طراحان و پیمانکاران قرار گرفته است. این صفحات بر اساس نیاز مصرف‌کننده، قابلیت حکاکی، برجسته‌سازی (Emboss)، چاپ، رنگ آمیزی و روکش کردن را دارد. این ورق‌ها به شدت در مقابل رطوبت و خوردگی مقاوم هستند و امکان استفاده در نمای خارجی ساختمان را دارند.

در نمای خارجی ساختمان، تابش نور خورشید که حاوی اشعه‌هایی مانند ماورای بنفش است، می‌تواند منجر به گسستن پیوندهای داخلی مواد تشکیل دهنده PVC و کاهش کیفیت نما شود. لذا جهت بهبود خواص PVC، از مواد مختلفی همچون پرکننده‌ها مانند نانوذرات (برای افزایش استحکام و مقاومت پروفیل) و همچنین اعمال پوشش‌های نانومتری مقاوم در برابر رطوبت یا اشعه استفاده می‌شود.

شرکت آذران فضانما با استفاده از سوسپانسیون اکسید گرافن و پلی‌آنیلین سنتز شده در حضور اکسنده آمونیومی، پنل PVC با نام تجاری «پنل نورتم» را مخصوص نمای بیرونی ساختمان تولید کرده است که در برابر اشعه UV مقاومت بالایی دارد. این پنل جایگزین مناسبی برای ورق کامپوزیت، ترموود و همچنین مصالح سنتی است.

پنل نمای نورتم در برابر رطوبت و پوسیدگی ناشی از شرایط جوی سخت، کاملاً مقاوم بوده و از سطح بالای ماندگاری طرح و رنگ برخوردار است که موجب شده مورد توجه معماران و سازندگان ساختمان‌های مدرن قرار گیرد. نصب پنل‌های نورتم بسیار سریع و آسان بوده و با استفاده از آن در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌شود.

شرکت آذران فضانما علاوه بر این محصول، پنل PVC آنتی‌باکتریال نیز تولید و به بازار عرضه کرده است.

ویژگیهای محصول:

  • دارای مقاومت زیاد در برابر رطوبت و پوسیدگی در شرایط جوی دشوار
  • جایگزین مناسب برای ورق کامپوزیت، ترموود و همینطور مصالح سنتی
  • صرفه‌جویی در زمان و همین‌طور هزینه پروژه‌های ساختمانی
  • سطح بالای ماندگاری طرح و رنگ
  • ضد آب و رطوبت، قابل شستشو
  • سبک و با قابلیت نصب آسان
  • مقاوم در برابر اشعه UV
  • قیمت مناسب
  • ضد ضربه

درباره شرکت آذران فضانما

شرکت آذران فضانما در زمینه تولید محصولات دکوراتیو ساختمانی، اعم از پنل‌های چند جداره  پی وی سی و همچنین پارتیشن و مبلمان اداری مدرن فعالیت می‌کند. برای خرید و آگاهی بیشتر می‌توانید به https://www.azaran.com/ مراجعه نمایید.