صادرات بخشی از منسوجات نانو به عراق، پاکستان و افغانستان

شرکت پوشاک نانومهیار موفق به صادرات منسوجات خود به کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان شده است. به گفته مدیرعامل این شرکت، نمونه‌هایی نیز به کشورهای هلند، کانادا، استرالیا و بلغارستان ارسال شده که رایزنی برای شروع صادرات به این کشورها نیز در حال انجام است.

محمود ضرابی، مدیرعامل شرکت پوشاک نانومهیار در این باره می‌گوید: «با وجود شیوع کرونا و دشواری‌هایی در کسب و کار، موفق به صادرات شدیم و برنامه‌ریزی‌هایی برای بهبود وضعیت صادرات سال آینده انجام می‌دهیم. هر چند بازار به‌شدت از جانب کرونا آسیب دیده اما نسبت به بسیاری از رقبا عملکرد بهتری داشتیم.»

ضرابی دلیل موفقیت پوشاک نانومهیار را راهبردهای سال‌های گذشته این شرکت عنوان کرد و افزود: «در دو سال گذشته روی فروش اینترنتی سرمایه‌گذاری کردیم و اتخاذ این راهبرد به ما کمک کرد که در شرایط کرونا بتوانیم فروش خود را ادامه بدهیم. کرونا همچنان بر بازار سایه خواهد داشت و هر کسب و کاری که نتواند خود را با این شرایط وفق دهد، از بازار خارج خواهد شد. خوشبختانه تاکنون توانسته‌ایم پاسخ سریع به تغییرات شرایط بازار بدهیم و همین موضوع به ما در تثبیت کسب و کار خود در شرایط کرونا کمک کرده است.»

مدیرعامل شرکت پوشاک نانومهیار می‌گوید: «به نظر می‌رسد که دیگر اقتصاد متکی به نفت جوابگو نیست و برای توسعه اقتصاد غیرنفتی برنامه‌ریزی‌هایی در سطح کشور انجام شده است. این برنامه‌ها در کنار افزایش قیمت دلار، جذابیت‌های صادراتی منسوجات را افزایش داده است و این موضوع به ما انگیزه می‌دهد که برای صادرات بیشتر انرژی صرف کنیم. چشم‌انداز صادرات منسوجات مطلوب به نظر می‌رسد و ما برای صادرات به کشورهای مختلف از جمله اروپا در حال برنامه‌ریزی هستیم.»

به اعتقاد محمود ضرابی در سال‌های آتی مشتریان به محصولات نانو توجه بیشتری خواهند داشت و این محصولات از اقبال بیشتری از سوی بازار برخوردار هستند. وی می‌گوید: «مشتریان از عملکرد محصولات نانو راضی هستند و معمولا بعد از استفاده از این محصولات نسبت به آن وفادار می‌مانند. در حال حاضر مشتریان خارجی ما نیز به محصولات نانو توجه خاصی دارند و سفارش‌های محصولات نانو در حال افزایش است.»

شرکت تولیدی صادراتی پوشاک نانومهیار در سال ۱۳۶۶ با تولید جوراب، قدم به عرصه تولید نهاد. در طی سال‌های متمادی با عبور از چالش‌های متعدد، به میزان تولید خود افزود و محصولات خود را علاوه بر جوراب، به دستکش و زیرپوش نیز گسترش داد. این شرکت از جمله اولین تولیدکنندگان جوراب آنتی‌باکتریال در ایران بوده که با استفاده از فناوری نانوذرات نقره اقدام به تولید جوراب‌هایی با خاصیت ضدمیکروب و ضدبو کرده است.