اسپری آب‌گریزکننده سطوح فلزی، نانومحصولی ایرانی

فناوری نانو به توسعه پوشش‌های آب‌گریزکننده کمک زیادی کرده است. شرکت «نانو پاد شریف» با بهره‌گیری از نتایج سال‌ها مطالعه و تحقیق پژوهشگران، توانسته اسپری آب‌گریزکننده سطوح فلزی تولید نماید. این محصول در مقایسه با نمونه‌های مشابه دارای کیفیت بالاتر و قیمت تمام شده پایین‌تری است.

تماس مداوم آب با مواد مختلف از جمله سطوح شیشه‌ای، فلزی، سرامیکی، مصالح ساختمانی و … در محیط‌های مختلف کار و زندگی ما می‌تواند دردسرساز باشد و علاوه بر ایجاد خسارت‌های مالی، زیبایی سطوح را تحت تأثیر قرار دهد. به همین خاطر پوشش‌های متفاوتی برای ایجاد خاصیت آب‌گریزی بر روی سطوح به تولید رسیده است. پوشش‌های آب‌گریز، پوشش‌های نازک نانومتری به‌طور کامل شفاف بوده که قابل استفاده روی سطوح مختلف مانند شیشه، سرامیک، فلز و… هستند و با روش‌های متفاوتی روی این سطوح پوشش داده می‌شوند.

پوشش نانوکلوئید شرکت نانوپاد که برای فلزات تهیه و آماده‌سازی شده است، با توجه به خواص و فرمول سازگار خود، بر روی فلزات ضدزنگ آلیاژی (فولاد ضدزنگ استیل، آلومینیوم، کروم، مس و برنج) و به طورکلی تمام فلزاتی که قابلیت خورندگی و زنگ زدن در آن‌ها بالا است مؤثر است.

همچنین این محلول برای سطوح فلزی که در سرویس‌های بهداشتی مورداستفاده قرار می‌گیرند و لکه‌های ناشی از خشک شدن آب بر روی آن‌ها باقی می‌ماند که عمدتاً به علت کلر موجود در آب است نیز مناسب است و مانع از تغییر ظاهر این سطوح می‌شود. با استفاده از این محصول دیگر نیازی به شستشوی مداوم و استفاده از شوینده‌های دارای اسید نیست. این پوشش همچنین از ایجاد رسوب و جرم در قطعات فلزی و مات شدن یا کدر شدن سطح فلز جلوگیری می‌کند.

به‌طورکلی می‌توان جلوگیری از تغییر ظاهر سطوح فلزی، افزایش مقاومت به خوردگی و افزایش عمر، مانع شدن از ایجاد لکه‌های کلر بر روی سطوح فلزی و عدم نیاز به شستشوی مداوم و استفاده از شوینده‌های دارای اسید را به عنوان مزایای این محصول برشمرد.

این محصول برای استفاده در بدنه خودرو، سطوح فلزی آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام و سطوح فلزی در معرض باران مناسب است.

شرکت نانو پاد شریف یکی از پیشگامان در عرصه نانو فناوری کشور محسوب می‌شود که با بهره‌گیری از نتایج سال‌ها مطالعه و تحقیق پژوهشگران بنام حوزهٔ نانو فناوری گام مهمی را در راستای تولید و توسعهٔ نانو پوشش‌های عمومی و صنعتی با خواص منحصر به فرد برداشته است. این شرکت تا کنون پروژه‌های متعددی را در زمینه‌های مختلف پوشش دهی با موفقیت به انجام رسانده است.

این شرکت توانسته برای محصولات آب‌گریزکننده شیشه، سرامیک و فلز علاوه بر تأییدیه نانومقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو، استاندارد CE EROUP را نیز کسب کند. این شرکت همچنین دارای استانداردهای ISO 9001:2015، OHSAS 18001:2007 و ISO14001:2015 است.