تبیین توانمندی‌های صنعتی فناوری نانو در رویداد تبادل فناوری صنایع استان البرز

نخستین رویداد تبادل فناوری در صنایع آرایشی، بهداشتی و شوینده استان البرز برگزار شد.

نخستین رویداد تبادل فناوری در صنایع آرایشی، بهداشتی و شوینده در استان البرز با حضور کارگزاران ترویج صنعتی ستاد توسعه فناوریهای نانو و میکرو، مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز، خوشه آرایشی، بهداشتی و شوینده استان البرز و فعالان و کارشناسان صنعتی این استان  برگزار گردید.

در راستای آشنایی واحدهای صنعتی با فناوری‌های روز دنیا و استفاده واحد‌های صنعتی از دانش فناورانه شرکت های دانش بنیان، نخستین رویداد تبادل فناوری صنایع آرایشی بهداشتی و شوینده با حضور شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز و با همکاری خوشه آرایشی بهداشتی استان برگزار شد.

دکتر حمیدرضا عقاب نشین، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز، مهم‌ترین هدف برگزاری این رویداد را همرسانی بین فناوران و متقاضیان فناوری دانست که به ارتقای سطح محصولات از نظر کیفی و همچنین ایجاد و تولید محصولات جدید کمک می کند و گامی مهم در راستای دانش بنیان کردن شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در زمینه مواد آرایشی بهداشتی و شوینده قلمداد میشود.

در این رویداد، دو گروه از مخاطبان شامل: (متقاضیان فناوری یا واحدهای تولیدی و صنعتی) و نیز (فناوران، شرکت‌های نانو و دانش‌بنیان و پژوهشگاه‌های فعال در زمینه آرایشی بهداشتی و شوینده)، با انتقال دانش و تجربیات خود، در جهت رفع نیازهای  فناورانه صنایع با یکدیگر ارتباط گرفتند.

در بخش نخست این رویداد، با عقد بیش از 5 تفاهم نامه همکاری میان فناوران و متقاضیان، یک درخواست رویداد رینکست و فناوری نانو، همراه بود و از سوی دیگر در جهت ارتباط گیری با شرکتهای صنعتی و مدیریتی، احصای نیازها، ارائه راه حلهای نانوفناورانه ایرانی، و معرفی برنامه های صنعتی و حمایتی موجود، اقدامات قابل توجهی صورت پذیرفت.


شایان ذکر است استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی با ۱۵۰ برند ملی است که می تواند اثرات موثری در اقتصاد کلان کشور داشته باشد. در حال حاضر وجود کارخانجات مهم و خوشنام، و چندین شهرک صنعتی بزرگ، استان البرز را به یکی از قطب‌های صنعتی کشور تبدیل نموده است. استان البرز با توجه به پتانسیل‌ها و قابلیت‌های بالقوه خود زمینه‌های سرمایه‌گذاری مختلفی را در بخش‌های مختلف اقتصادی در خود جای داده است. حدود ۱۳ شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی مصوب و غیرمصوب و بزرگترین شهرک صنعتی ایران به نام اشتهارد و با توجه به پتانسیل هایی که دارد، می‌تواند فرصت‌های سرمایه گذاری مطلوبی در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.