معرفی فرصتهای تجاری و صنعتی فناوری نانوی ایران در نمایشگاه تخصصی صنایع و ماشین‌آلات آبرسانی، غذایی و کشاورزی سمنان

چهارمین نمایشگاه تخصصی صنایع و ماشین‌آلات، نهاده‌ها، تجهیزات آبیاری و آبرسانی، تجهیزات گلخانه‌ای،دام ،طیور،آبزیان و محصولات دامپزشکی و کشاورزی دانش‌بنیان و نوآور و ابزار ملی برای حفظ آب و خاک و محیط‌زیست از 3 الی 6 دی ماه در استان سمنان برگزار شد.

مروج صنعتی بخش ترویج صنعتی ستاد نانو با هدف معرفی برنامه های ستاد نانو و دستاوردهای ایران در زمینه فناوری نانو  با حضور  در این نمایشگاه به پایش غرفه های نمایشگاه پرداخت. مروج صنعتی ستاد نانو در این نمایشگاه از متخصصان در حوزه نانو  انتخاب شده بود که در ارتباطات راهکارهای نانویی را به تولید کنندگان ارائه داد .

در این نمایشگاه حدود 5 شرکت تولید کننده انواع ورق های ژئو ممبران  حضور داشتند که مواد افزودنی نانو بهجهت افزایش استحکام و ضد جلبک به آنها پیشنهاد شد. سمینار شرکت نانو نوآوران سپاهان در حیطه مزایای تولید نانو کود ارائه گردید و توضیحات بیشتر به شرکت در سمینار موکول شد.

هم چنین شرکتهایی در حوزه تصویر برداری هوایی و تولید پهپاد ، و نیز شرکت پردیس نگار در حوزه فروش زئولیت، بتونیت حضور داشتند . از دیگر شرکت های فعال دراین نمایشگاه شرکت های تولید ماشین آلات کشاورزی بودند که در این راستا توضیحاتی در زمینه استفاده از نانو پوشش ها به این شرکت ها ارائه شد. شرکت صنایع ممتازان که در زمینه حوزه تولید دستگاه­های شستشوی پسته در استان کرمان فعالیت داشتند و دستگاهای تصفیه آب و پساب با تکنولوژی نانو حباب را مورد توجه دانستند .

به طور کلی ارتباطات موثری با اتحادیه ها و ارگان ها و خانه کشاورزی برقرار شد . تا از طریق برگزاری سمینارهای ترویجی نانو و فرهنگ سازی استفاده از محصولات نانو با مخاطبین بیشتری ارتباط برقرار شود .