خلاصه‌ای از ارائه کارخانجات نساجی زرباف ‌امین در چهارمین تریبون ملی نانو و صنعت

ششمین روز تریبون ملی نانو و صنعت، با محوریت تولیدات نانوفناورانه و سرمایه‌گذاری‌های خطر‌پذیر، با حضور مدیران، کارشناسان و نانوفناوران این حوزه، روز پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

مهندس‌امین مقدم، مدیرعامل کارخانجات نساجی زرباف‌امین در بخش مربوط به شرکت‌های فناور، با موضوع تولید پارچه‌های تار و پودی و پتو‌های داخل پرواز با خاصیت کند سوزی و ضد باکتری بر پایه فناوری نانو به ارائه مطلب پرداخت.

مهندس‌مقدم، با اشاره به فعالیت کارخانجات نساجی زرباف ‌امین در حوزه نساجی، دستاورد‌های این شرکت در زمینه تولید پارچه‌های تار و پودی و پتو‌های داخل پرواز با خاصیت کند سوزی و ضد باکتری بر پایه فناوری نانو را معرفی نمود.

وی در خصوص معرفی کارخانجات نساجی زرباف ‌امین گفت: «فعالیت ما در زمینه تولید انواع پارچه تاری و پودی از سال ۱۳۸۵ شروع شد و کارخانه ما مجهز به سالن‌های بافندگی، رنگ رزی و تکمیل، واقع در شهرک صنعتی کاوه می‌باشد که به صورت شبانه روزی درحال بافت پارچه تار و پودی، رنگرزی و سپس تکمیل آن‌ها هستیم.

ما عضو اصلی انجمن نساجی ایران و اتحادیه تولید‌کنندگان و صادرکنندگان پوشاک هستیم و دارای گواهینامه مدیریت نیز می‌باشیم.»

مقدم از محصولات تولیدی گفت: «ما به تولید انواع پارچه مانند فاستونی، کت شلواری، مانتویی، شال و روسری، مجلسی، پیراهنی، پالتویی، روکش صندلی، پتو پروازی، پرده‌ای، ملحفه، از جنس پلی استر، اکریلیک، نایلون، پنبه، پشم و بامبو پرداخته‌ایم.»

وی اذعان داشت: «ما در تولید پتو پروازی از فناوری نانو استفاده کرده‌ایم و از ستاد نانو دارای گواهی نانو مقیاس هستیم. این محصول مورد استفاده در ایرلاین‌های کشور می‌باشد و مزیت استفاده از این محصول، آنتی باکتریال بودن آن و همچنین داشتن خاصیت کند سوزی می‌باشد. از پروژه‌های جاری ما، دریافت تأییدیه دانش بنیان و اخذ گواهینامه اروپا می‌باشد و به دنبال بهبود ثبات خواص کندسوزی و آب گریزی با استفاده از تکنولوژی نانو و بهبود قابلیت رنگ‌پذیری منسوجات و تولید پارچه مقاوم در برابر UV هستیم و به بررسی تصفیه پساب جهت استفاده در خط تولید پرداخته‌ایم.»


گفتنی است چهارمین رویداد ملی تریبون نانو و صنعت، با رویکردی صنعتی، نانوفناورانه و دانش بنیان، از شنبه ۲۸ بهمن تا پنجشنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ و از ساعت ۹ تا ۱۸، در مدت زمان بیش از ۵۰ ساعت با ارائه بیش از ۷۰ تن از مدیران، متخصصان، پژوهشگران و نانوفناوران در حوزه‌های مختلف صنعتی کشور، به صورت مجموعه وبینارهای برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد