ضرورت استفاده صنایع کشور از نانوپوشش‌ها برای همراهی با فناوری‌های روز دنیا

یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده دستگاه‌های نانو پوشش با حضور در چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو انواع نانو پوشش‌ها بادستگاه‌های هارد کوتینگ ارائه کرده است.

به گزارش ستاد نانو، وحید حسین‌زاده کارشناس شرکت دانش‌بنیان فناوران نانو پوشش جم در خصوص محصول ارائه شده در نمایشگاه افزود: شرکت در زمینه ساخت دستگاه‌های هارد کوتینگ فعالیت دارد، این دستگاه‌ها پوشش‌های سخت بر روی انواع و اقسام قطعات صنعتی را اعمال می‌کنند و این امر  افزایش مقاومت سطحی قطعه که در نتیجه باعث افزایش طول عمر قطعه  می‌شود.

وی گفت: این امر باعث می‌شود هزینه‌های مصرفی شرکت یا کارخانه‌ پایین بیاید به لحاظ اینکه  قطعات مصرفی کارخانه طول عمر بهتری پیدا کرده‌اند.

حسین زاده ادامه داد: این تکنولوژی کاربردهای بسیار دارد از جمله صنایع خوددرو سازی، صنایع کمپرسورسازی، صنایع پزشکی، بازار سازی، قالب‌سازی، در واقع همه این‌ها به نوعی اگر بخواهند به تکنولوژی روز دنیا مجهز شوند و استفاده کنند، حتما باید از این پوشش‌ها در قطعات و دستگاه‌هاشون استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه پوشش‌های شرکت کاملا نانویی است افزود: دستگاه تولیدی شرکت کاملا داخلی طراحی و تولید شده است، طراحی پوشش‌ها نیز از کاملا داخلی است.

وی یادآور شد: شرکت در این زمینه پتنت دارد، در حال حاضر در حال رایزنی با چند کشور برای صادرات محصولات خود هستیم که انشالله به قرارداد منجر شود.

وی گفت: تاکنون به کشور چین صادرات داشتیم.

چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو از ۱۳تا۱۶ آبان‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.