شرکت عالی تحریر پارسیان نوشت‌افزارهای نانویی پنتر با فناوری نانوی ایرانی

میهمان این برنامه استودیو نانو و صنعت، دکتر مهرداد عالی‌پور، مدیرعامل شرکت «عالی تحریر پارسیان» و برند معروف لوارم‌التحریر پنتر و مخترع نوشت‌افزار ضدباکتری است. این مخترع ایرانی در سال ۲۰۱۸ درکشور مالزی موفق به اخذ جایزه برترین نوآوران (Excellent Innovators Awards) در کنگره توسعه کارآفرینی جهان اسلام (MWEDA) و در سال ۱۳۹۸ موفق به اخذ تندیس سیمین سومین جشنواره صنعت سلامت‌محور کشور شده بود.
پنتر، بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان و نانوفناور، مجهزترین آزمایشگاه نوشت‌افزار در منطقه خاورمیانه را در اختیار دارد؛ آزمایشگاه همکار استاندارد بوده و دارای استاندارد ۱۷۰۲۵ است. بعلاوه، مجهزترین واحدی است که انطباق جوهر و نوک را در منطقه انجام می‌دهد.
شرکت عالی تحریر پارسیان نوشت‌افزار خود را با نام تجاری پنتر تولید می‌کند. نوشت‌افزار نانویی و سلامت محور پنتر با قابلیت تأثیرگذاری بر روی باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی و بسیاری دیگر از عوامل بیماری‌زا می‌‌تواند تأثیر قابل توجهی در کاهش سرعت گسترش بیماری، سرایت انواع بیماری‌‌ها و عفونت‌‌ها داشته باشد.
به‌کارگیری فناوری‌ نانو در تولید نوشت‌افزارهایی برای استفاده در محیط‌های اداری، مصارف دانش‌آموزی و کودکان و همچنین برای استفاده در مراکز درمانی و بیمارستان‌‌ها اهمیت بسزایی دارد و می‌‌تواند به‌عنوان کالایی سلامت محور در ارتقا سطح بهداشت فردی و عمومی ایفای نقش نماید.