عمر لوله‌های مسی با پوشش نانویی افزایش می‌یابد

یک استارتاپ ایرانی با استفاده از فناوری نانو عمر لوله‌های مسی را افزایش می‌دهد.

کامران حیدریان، مدیرعامل استارتاپ پلاسما نوین در گفتگو با ستاد خبری نمایشگاه فناوری نانو بیان کرد: «شرکت ما در حوزه پوشش‌دهی لوله‌های مسی فعالیت می‌کند. لوله‌های مسی در شرایط محیطی در اثر رطوبت و محیط‌های اسیدی تخریب می‌شوند یا به اصطلاح خورده می‌شوند. این امر باعث ایجاد نشتی‌های سوزنی در این لوله‌ها می‌شود.»

وی افزود: «نشتی‌های سوزنی باعث نشت گاز در داخل دستگاه می‌شود که باعث تخریب و آسیب به دستگاه می‌شود. این امر هزینه تعمیر و نگهداری بالایی برای مشتری به بار می‌آورد. با پوشش‌دهی لوله‌های مسی نه تنها هزینه‌های مشتری کاهش پیدا می‌کند و مشکل و چالشی برای دستگاه به بار نمی‌آورد.»

مدیرعامل استارتاپ پلاسما نوین اظهار کرد: «لوله‌های مسی در پایپینگ ساختمان‌های تجای مسکونی برای زیرساخت گرمایشی و سرمایشی به کار می‌روند. دوام و پایداری بالایی نسبت به لوله‌های عادی دارند.»

حیدریان عنوان کرد: «شرکت ما در کنار طراحی و اجراسازی لوله‌های مسی مجهز به پوشش نانویی، سیستم‌های خنک‌کننده نیز با استفاده از این لوله‌ها می‌سازد. این دستگاه‌ها دوام و پایداری بالایی نسبت به نمونه‌های موجود در بازار دارند. دارای ویژگی ضدخوردگی آنتی‌باکتریال نیز هستند. همچنین قیمت این محصول ۱۰ الی ۲۰ درصد نسبت به دستگاه‌های معمول کمتر است.»

وی گفت: «شرکت از سال ۹۴ فعالیت خود را شروع کرده و به تولید رسیده اما محصول همواره در حال به‌روز رسانی است. نمونه مشابه خارجی محصول ما وجود ندارد، در واقع هیچ شرکت خارجی لوله‌های مسی پوشش نداده است. قیمت تمام شده محصول ما در مقایسه با نمونه‌های مشابه ۶۰ درصد کمتر است. درواقع هر چه اشل کاری ما بیشتر شود، هزینه تمام شده نیز کمتر می‌شود.»