«منسوج رسانا و ضد اشعه»، محصول نانویی منعطف و کاربردی در صنایع حفاظتی

بهاره موذن‌چی، رئیس هیات‌مدیره شرکت دانش‌بنیان «آتیه حکمت آبتین» با اشاره به محصولات نانویی عرضه شده در این دوره از نمایشگاه گفت: «در سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو با محصول منسوج رسانا و ضد اشعه شرکت کردیم که تاییدیه نانو مقیاس را از ستاد فناوری نانو دریافت کرده‌است. این محصول با توجه به خاصیت الکترو مغناطیسی و ضد الکتریسیته ساکنی که دارد، توانسته صنایع حفاظتی، نظامی، پزشکی، الکتریکی و الکترونیکی کاربردی باشد و مورد توجه فعالان و مسئولان این صنایع قرار بگیرد.»

وی افزود: «همچنین این محصول دارای شیلینک امواج الکترومغناطیسی در محدوده امواج ایکس است. از دیگر مزایای این محصول می توان به منعطف و سبک بودن این منسوج ها اشاره کرد که رسانای الکتریکی خوبی دارد.»

موذن‌چی با اشاره به دیگر محصولات عرضه شده در این غرفه بیان کرد: «مواد ضد فساد، ضد بو و ضد باکتری برای پساب(نیکو بایوساید) با خصوصیاتی چون ضد قارچ و کپک، غیر سمی و بدون مشکلات آلرژیک؛ مواد ضد آتش برای درب و سازه‌های چوبی، منسوجات و کارتن و مقوا با هدف کاهش خسارت حاصل از آتش‌سوزی؛ پوشش‌های ساختمانی ضد باکتری و ضد قارچ برای مناطق شرجی و مرطوب و مواد ضدعفونی‌کننده آب استخر که جایگزین کلر شده و دوستدار محیط زیست است، از دیگر محصولات شرکت در این دوره از نمایشگاه نانو است.»

رئیس هیات‌مدیره شرکت دانش‌بنیان «آتیه حکمت آبتین» درخصوص مزیت‌های این محصولات نانویی توضیح داد: «اصلی‌ترین مزیت این محصولات این است که در شرکت‌های دانش‌بنیان فرموله شده و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است، کما اینکه درحال حاضر نیز با شرکت‌های بزرگی در راستای بهره‌مندی از این محصولات کار می‌کنیم. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که شرکت آتیه حکمت آبتین در شرایط تحریمی کشور، مواد ضد آتشی که در گذشته وارد کشور می‌شد را تولید کرده و درحال حاضر یکی از تامین‌کنندگان این مواد در کشور است.»

به گفته وی، درحال حاضر با بخش صنعت در تعامل هستیم و فروش خوبی هم از طریق کاربردی کردن محصولات در کارخانه‌ها و یا سازمان‌ها به دست می‌آوریم. در این راستا مواد بایوساید را به کاغذسازی‌ها و مواد ضد آتش را به شرکت‌های نساجی عرضه می‌کنیم.

موذن‌چی همچنین بیان کرد: «با توجه به این که، این شرکت، مجموعه دانشگاهی بوده و در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن مستقر است، امسال توانستیم به‌صورت مستقل در نمایشگاه نانو شرکت کنیم و محصولات تولیدی خود را در قالب فعالیت شرکت به مراجعه‌کنندگان عرضه کنیم. همچنین باید گفت که تمامی اعضا هیات‌مدیره همگی از اعضا هیات‌علمی دانشگاهی هستند.»

وی در پایان بیان کرد: «در این دوره از نمایشگاه در تلاش هستیم تا بتوانیم منسوجات رسانا و ضد اشعه را به بخش صنعت معرفی کنیم تا بتوانیم این محصول را از حالت نیمه‌صنعتی به حالت تمام صنعتی تبدیل کنیم.»