رسوخ فناوری و نوآوری در صنایع؛ استفاده از پوشش‌های نانوساختار در خودروسازی توسعه می‌یابد

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری از چند شرکت فعال در زمینه طراحی و تولید تجهیزات روشنایی خودرو و پوشش‌های نانوساختار بازدید کرد.

سورنا ستاری ابتدا با حضور در گروه پژوهش صنعت مدرن از نزدیک در جریان خط تولید چراغ‌ خودرو‌های سبک، سنگین و موتورسیکلت قرار گرفت.

این گروه تولیدی و صنعتی، در حوزه طراحی مهندسی و تولید قطعات و مجموعه‌های خودرو برای خودروسازان داخلی و تامین قطعات مورد نیاز شبکه خدمات پس از فروش مشغول به فعالیت است.

در حال حاضر گروه صنعتی مدرن ظرفیت تامین بالغ بر ۷۰ درصد نیاز سیستم روشنایی خودروهای کشور را بر عهده دارد. این شرکت فناور، توانسته است به واسطه انجام فعالیت‌های تخصصی و ممانعت از واردات قطعات مشابه خارجی، کاهش ارزبری معادل ۱۰۰ میلیون دلار در سال را در کشور رقم بزند.

از توانمندی‌های این طراحی و تولید قطعات خودرو شامل سیستم روشنایی، آینه‌های جانبی، جلو پنجره، لنت ترمز،. مجموعه گرم‌کن صندلی و همچنین محصولات الکتریکال، بسته‌بندی، مواد اولیه پلیمری و شیمیایی، محصولات شیشه و سرامیک و این گروه اشاره کرد.

کشف نیازهای انجام شده در صنعت، توسعه فناوری‌های سیستم روشنایی خودرو و اپتیک، پوشش‌های پیشرفته نانویی و پلاسما، بازیافت مواد و قطعات پیشرفته صنعتی، لاسترونیک و پلاستیک‌های هوشمند از توانمندی‌های این شرکت فناور است.

تولید پوشش‌های نانوساختار

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در ادامه این بازدیدها به شرکت آهار رفت و با فعالان فناور این شرکت گفت وگو کرد.

این شرکت در زمینه پوشش‌های نانوساختار فعالیت دارد و توانسته است تولید پوشش‌های نانویی سرامیک، شیشه و پلاستیک محصولات خود را به بازار داخلی و کشورهای همسایه صادر کند.

پوشش‌های نانوساختار، طراحی و ساخت دستگاه‌های پوشش‌دهی نانومتری در خلأ، طراحی و تولید محصولات با پوشش‌ نانومتری از تولیدات این شرکت است.

همچنین شرکت سیمین آسایش مدرن که در زمینه کامفورت خودرو فعالیت می‌کند، مورد بازدید ستاری قرار گرفت.

طراحی و ساخت سیستم گرمکن و صندلی خودرو از تولیدات این شرکت به شمار می‌رود.

همچنین فعالان شرکت فناوران امیرکبیر، فعال در زمینه تبادل و تجاری‌سازی فناوری در صنعت خودرو دستاوردهای خود را به معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری ارائه دادند.