بهبود فرآیند‌پذیری و شکل‌پذیری پلاستیک با نانوذرات سیلیس

شرکت میکا شیمی شریف نانوذرات سیلیس تولید و به بازار عرضه کرده که برای بهبود فرآیند‌پذیری و شکل‌پذیری پلاستیک مناسب است. این نانوذرات موجب تقویت ساختار پلاستیک‌ها می‌شود.

مجید کریمی مدیرعامل شرکت میکا شیمی شریف در این‌باره می‌گوید: «در حال حاضر این نانوذرات برای استفاده محققان در بسته‌بندی‌های مختلف عرضه می‌شود، اما کاربرد اصلی این نانوذرات در حوزه لاستیک و پلاستیک است که صنایع می‌توانند برای بهبود و تقویت ساختار محصولات خود دراین حوزه، از این نانوذرات استفاده کنند.»

دکتر کریمی می‌افزاید: « تلاش داریم این محصول را به بازارهای بین‌المللی نیز معرفی کنیم و در این راستا در نمایشگاه پلاستیک و صنایع وابسته اوراسیا در کشور ترکیه شرکت کرده‌ایم. البته ما سابقه صادرات این محصول را به کشورچین داریم.»

لازم به ذکر است که  شرکت میکا شیمی شریف سال گذشته یک تُن نانوافزودنی پلاستیک موسوم به نانوذرات POSS را به چین صادر کرد.

مجید کریمی مدیرعامل شرکت میکا شیمی شریف در این‌باره می‌گوید: «۵ سال پیش کار روی فرایند سنتز نوعی نانوذرات سیلیس با ساختار نسبتا پیچیده در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی را آغاز کردم که در نهایت فناوری تولید این نانوذرات به‌دست آمد. این نانوپودر به‌عنوان افزودنی به مواد پلاستیکی اضافه می‌شود تا خواص مکانیکی و فیزیکی پلاستیک‌ها بهبود یابد. پس از آنکه این فناوری توسعه پیدا کرد، شرکت میکا شیمی شریف برای تجاری‌سازی و فروش این محصول تاسیس شد.»

دکتر کریمی از عرضه این نانوذرات در بسته‌هایی در حد چند گرم در بخش پژوهشی کشور خبر داد که با استفاده از این نانومواد کارهای تحقیقاتی مختلفی در داخل کشور انجام شده است.