سلامت‌سازان بدیع هدایت: روی نشست‌های B2B نمایشگاه نانو حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم

سلامت‌سازان بدیع هدایت: روی نشست‌های B2B نمایشگاه نانو حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم

مدیرعامل سلامت سازان بدیع هدایت، معتقد است که نشست‌های B2B نمایشگاه نانو فرصت مناسبی برای توسعه کسب و کار این شرکت است و این شرکت حساب ویژه‌ای برای بهره‌برداری از این نشست‌های نمایشگاه نانو باز کرده است.

سلامت سازان بدیع هدایت یکی از شرکت‌های تولیدکننده دیسک‌های دندانپزشکی است، دیسک‌هایی که برای ساخت روکش دندان از آن‌ها استفاده می‌شود.  فلور شایق مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «لابراتورهای دندانپزشکی به سمت دیجیتال شدن می‌روند به طوری که یا در مطب با اسکنر دندان بیمار اسکن می‌شود یا در لابراتور قالب با اسکنر اسکن می‌شود. در نهایت تصویر اسکن شده برای طراحی و تراش دیسک و ایجاد روکش استفاده می‌شود. یکی از ترکیبات اصلی این دیسک‌ها، زیرکونیا است که استحکام بالایی دارد. ما از زیرکونیای نانویی برای تولید دیسک استفاده کردیم که منجر به تولید روکش‌هایی با زیست‌سازگاری بالاتر و شفافیت و ظاهر زیباتر شده است. برای ساخت این دیسک  از نانو سرامیک زیرکونیا با بهترین کیفیت استفاده می‌شود. بنابراین دیسک تولیدی دارای خواص استحکامی بالاتر و ظاهری زیباتر نسبت به محصولات موجود در بازار است. استفاده از نانو سرامیک باعث می‌شود تا روکش‌های تهیه شده از این دیسک با بدن انسان  سازگاری  بیشتری داشته باشد.»

دکتر شایق می‌گوید: « ما سال گذشته موفق به دریافت گواهی نانومقیاس شدیم و در نتیجه این اولین دوره از نمایشگاه نانو است که در آن شرکت داریم. با توجه به شرایط کسب وکار ما، تمایل زیادی به همکاری‌های بین‌المللی داریم. پیش از این قصد داشتیم در نمایشگاه‌های خارج از کشور شرکت کنیم. با توجه به این که در نمایشگاه نانو امسال هیئت‌های خارجی زیادی حضور دارند و همچنین نشست‌های B2B متعددی برنامه‌ریزی شده است، به این نتیجه رسیدیم که برای حضور در این نشست‌ها برنامه ویژ‌ه‌ای داشته باشیم. هدف ما معرفی این فناوری به بازار خارج از کشور است. فروش لیسانس یا تولید مشترک از جمله چشم‌اندازهایی است که ما برای کسب و کار خود در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم نمایشگاه نانو این فرصت را برای ما ایجاد نماید.»

این دانش‌آموخته دکتری رشته مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف می‌افزاید: «هرچند امکان حضور لابراتورهای دندانپزشکی در نمایشگاه نانو کم است اما از بُعد بین‌المللی بودن نمایشگاه، روی امکان ایجاد ارتباطات بین‌امللی حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم. همچنین به دنبال جذب سرمایه‌گذار داخلی یا خارجی هستیم.»

وی می‌افزاید: « ما رقبای چینی جدی در بازار داریم  ولی کیفیت و قیمت ما قابل رقابت با محصولات خارجی است و از این نظر مزیت رقابتی داریم. روی بازار عراق و عمان متمرکز شده‌ایم و رایزنی‌هایی هم با طرف‌های خارجی انجام داده‌ایم. شرکت ما بیش از پنج سال است که با انجام تحقیق و توسعه بر روی تولید محصول بلوک زیرکونیا فعالیت می‌کند.»

محصول این شرکت کاملاً تولید داخل بوده و آزمون های مرتبط با سرامیک های دندانی یعنی ISO6872:2015 را با موفقیت و کیفیت بالا گذرانده است.