استفاده از فناوری‌ نانوحباب در دو مرغداری صنعتی در یزد

شرکت نانوفناوری سراج موفق به اجرا و راه‌اندازی سامانه نانوحباب در دو مرغ‌داری تجاری گوشتی از نژاد راس شده است.

سامانه‌های ذکر شده به ترتیب برای مرغ‌داری‌هایی به ظرفیت ۵۰ هزار و ۱۰۰ هزار قطعه در شهر یزد راه‌اندازی شده است. استفاده از فناوری نانوحباب در آب مورد استفاده طیور، علاوه‌بر کاهش میزان تلفات، در کاهش ضریب تبدیل غذایی و افزایش شاخص تولید موثر است. پیش از این، شرکت نانوفناوری سراج اثر فناوری نانوحباب را با همکاری موسسه تحقیقات دامی کشور و با انجام آزمایش‌های متعدد به صورت علمی در مرغ‌داری گوشتی به اثبات رسانیده بود.

هم‌اکنون استفاده از این فناوری در کشورهایی نظیر آلمان، هلند، هند، اندونزی و آمریکا به منظور پرورش انواع مرغ گوشتی و تخم‌گذار مورد استفاده قرار می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود در سالیان آتی در ایران نیز، در مرغ‌داری‌ها رواج پیدا کند.

ژنراتورنانوحباب‌ساز، محصولی فناورانه است که به منظور غنی‌ساز آب مورد استفاده در کشاورزی از اکسیژن محلول مورد استفاده قرار می‌گیرد. افزایش سطح اکسیژن محلول به صورت نانویی، علاوه بر بهبود عملکرد ریشه گیاه در جذب بهتر و موثرتر مواد مغذی، اثر جدی در کاهش قابل توجه بیماری‌های قارچی ناحیه ریشه خواهد داشت.

هم‌اکنون محصول شرکت نانوفناوری سراج برای تولید انواع محصولات گلخانه‌ای نظیر توت‌فرنگی، خیار، کاهو، گوجه‌فرنگی و انواع گل‌های زینتی در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.