گزارش چهارم (پایانی) مجموعه وبینارهای صنعتی فناوری نانو در «صنایع نساجی و پوشاک»

در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو، چهارمین و آخرین روز دوره صنعتی کاربردهای فناوری نانو در «صنایع نساجی و پوشاک» با هدف معرفی توانمندی های فناوری نانو ایران و جهان در صنایع نساجی و پوشاک به شرکت ها، سازمان ها، جامعه صنعتی کشور و عموم علاقمندان و فعالان این حوزه با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، همکاری شرکت های فناوری نانو، تشکل ها و انجمن های صنفی حوزه نساجی و پوشاک و با ارائه محققان و فناوران فعال در این حوزه، روز پنجشنبه 27 آبان ماه 1400 به مدت 7 ساعت برگزار شد.

در ابتدای جلسه خانم دکتر ملک نیا، مدیر عامل شرکت نانو ماد پارس و مدیر کل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، فناوری نانو و کاربرد آن در منسوجات هوشمند و همچنین توانمندی های شرکت نانو ماد پارس را ارائه داد.

 

سپس آقای گمرکچی، مدیر عامل شرکت کیمیا پژوهش ماهان، واکس چرم ضد ‌باکتری بر پایه فناوری نانو تولیدی این شرکت را برای حاضران معرفی کرد. ایشان در ارائه خود به توضیح سرفصل های انواع چرم و ویژگی های آنها، انواع واکس و ویژگی های آنها، تونیک گیاهی چرم تولیدی این شرکت و ارتباط آن با فناوری نانو و کاربردهای فناوری نانو در محصولات آرایشی و بهداشتی پرداخت.

 

 

سپس در ادامه آقای مهدیزاده، مدیر کارخانجات نساجی زرباف امین، پارچه های تاری و پودی، پتوی داخل پرواز با خاصیت کند سوزی و ضد باکتری بر پایه فناوری نانو را توضیح داد. ایشان در ابتدای ارائه خود کارخانه نساجی زرباف امین، محصولات مختلف آن و نحوه تولید آنها را تشریح کرد.

 

 

در ادامه خانم مهندس رفیعی، کارشناس فرایند شرکت پیام آوران نانوفناوری فردانگر، تصفیه پساب کارخانجات نساجی با استفاده از تکنولوژی انعقاد الکتریکی و اکسیداسیون پیشرفته را توضیح داد و توانمندی های شرکت پیام آوران نانو فناوری فردانگر در حوزه تصفیه آب و پساب را معرفی کرد.

 

 

در بخش پایانی  ارائه های صنعتی، آقای مهندس غزالی، مدیر عامل شرکت صنعت آزمایشگاهی بازرسی فنی و پژوهشی بهساز، استاندارد و رقابت پذیری در صنعت نساجی را ارائه داد.

 

همچنین در بخش پایانی این دوره صنعتی، هم اندیشی فعالان حوزه نساجی و پوشاک انجام شد و حاضران به بیان نظرات، پیشنهادات، انتقادات و بحث و تبادل نظر در خصوص این برنامه و همچنین راهکارهای توسعه فناوری نانو در صنایع و رفع نیازها و مشکلات کشور با این فناوری پرداختند.

شایان ذکر است این رویداد با حمایت معنوی انجمن علوم و فناوری مهندسی نساجی ایران، جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران، انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات و قطعات صنایع نساجی ایران، انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، انجمن تخصصی صنایع نساجی و پوشاک استان آذربایجان شرقی و انجمن صنایع نساجی، پوشاک و چرم استان مازندران در معرفی و اطلاع رسانی به جامعه متخصصین صنعت نساجی و پوشاک برگزار شد.

مجموعه های علاقمند به ارتباط با شرکت ها و فناوران این دوره، همچنین شرکت ها، سازمان ها و صنایع علاقمند به آشنایی با کاربردهای صنعتی و فرصتهای تجاری و اقتصادی فناوری نانو در حوزه های مختلف صنعتی، می توانند درخواست خود را به ایمیل ips@nano.ir ارسال و یا با شماره 09190399061 تماس حاصل و یا از طریق واتساپ پیام ارسال نمایند. شایان ذکر است، مجموعه های علاقمند به توسعه فناوری محصولات و یا رفع نیازهای خود با فناوری نانو می توانند فرم تبادل فناوری را تکمیل و به ایمیل فوق ارسال نمایند تا پس از بررسی و شناسایی فناور و فناوری مناسب، مشاوره و هماهنگی جهت انتقال فناوری به آنها با حمایت های ستاد توسعه فناوری نانو صورت پذیرد.


لینک گزارش جلسات پیشین دوره صنعتی کاربردهای صنعتی فناوری نانو در نساجی و پوشاک: