معرفی ۴ نانوفناور ایرانی در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان

چهار محقق و فناور ایرانی که در حوزه فناوری‌ نانو فعالیت دارند در لیست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان معرفی شدند.

دکتر محمد مهدویان احدی، دانشیار پژوهشگاه رنگ، دکترا رشته مهندسی پلیمر گرایش رنگ و رئیس هیئت‌مدیره شرکت اطلس پوشش محافظ، دکتر بهرام رمضان‌زاده، دانشیار پژوهشگاه رنگ، رشته مهندسی پلیمر گرایش رنگ از دانشگاه امیرکبیر، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه رنگ، نائب رئیس هیئت‌مدیره شرکت اطلس پوشش محافظ که پییش از این به‌عنوان دانشمندان جوان نیز معرفی شده بودند، ایمان علی‌بخشی، محقق پسا دکتری پژوهشگاه رنگ در رشته مهندسی پلیمر گرایش رنگ و محمد رمضان‌زاده، دانشجوی دکتر مهندسی پلیمر پژوهشگاه رنگ در لیست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان معرفی شدند. این چهار محقق متخصص در حوزه سنتز نانوذرات و پوشش‌های مقاوم در برابر خوردگی و پوشش‌های مقاوم در برابر تابش نور خورشید هستند و دستاوردهای جالب توجهی در این حوزه داشته‌اند. نکته دیگر این است که آقای دکتر بهرام رمضان‌زاده برای دومین باراست که جزو دو درصد دانشمندان برتر جهان شناخته می‌شود.

این لیست توسط Elsevier BV و براساس اطلاعات استانداردسازی شده ارجاعات، h-index، hm-index، ارجاعات به مقالات با جایگاه متفاوت نویسندگان و یک شاخص ترکیبی تهیه شده ‌است.

این چهار محقق علاوه بر تحقیقات دانشگاهی، در قالب شرکت اطلس پوشش محافظ با همکاری مرکز توسعه نانوکامپوزیت، پلیمر، رنگ و رزین ستاد ویژه توسعه فناوری نانو موفق به انجام برخی طرح‌های موفق صنعتی در داخل و خارج شدند که از جمله آن‌ها می‌توان به فروش دانش‌ فنی محصول نانویی LDH به یک شرکت ژاپنی، فروش دانش فنی پوشش‌های مقاوم به تابش نور خورشید به یک شرکت داخلی تولیدکننده دیوارپوش‌های ساختمانی و سپس ثبت اختراع بین‌المللی آن در کشور آمریکا و کانادا که در نهایت منجر به صادرات این محصول نانویی به کشور کانادا گردید و نیز واگذاری چند دانش فنی دیگر در داخل کشور را در کارنامه خود دارند.

۴ محقق و فناور نانویی ایرانی در میان ۲ درصد دانشمندان برتر جهان