لایو صنعتی نانو: داروسازی صنعتی در حوزه دامی؛ فرصتها و چالشها – 21مهر

صفحه اینستاگرام نانو و صنعت، چهارشنبه 21مهرماه ۱۴۰۰، رأس ساعت ۹:۰۰ شب، با موضوع «داروسازی صنعتی در حوزه دامی؛ فرصتها و چالشها»، میزبان مسئول فنی و مدیر تحقیق و توسعه شرکت داروسازی نصر فریمان، خواهد بود.

این برنامه، به صورت گفتگوی زنده دکتر مهدی رحمانی کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو (مجری برنامه)، با دکتر مهدی ناصری، مسئول فنی و مدیر تحقیق و توسعه شرکت داروسازی نصر فریمان (میهمان برنامه)، در صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی (https://www.instagram.com/indnano.ir)، برگزار خواهد شد.

گفتنی است که شرکت داروسازی نصر فریمان با استفاده از فناوری‌ نانو مکمل‌های ویتامین حاوی ویتامین‌های A ،D۳ و E را تولید کرده، که برای مصارف دامی مناسب است. این شرکت، یکی از بزرگترین تولید کنندگان داروهای استریل تزریقی در ایران و در منطقه خاورمیانه میباشد که با بهره گیری از نیروهای متخصص و با بکارگیری تجهیزات و امکانات بسیار مدرن مطابق با دستورالعمل های GMP واستانداردهای بالای بین المللی زیر نظر سازمان دامپزشکی فعالیت می کند و در حال حاضر با استفاده از تکنولوژی برتر در خطوط تولید طبق فارماکوپه های USP ، BP و JP قادر به تولید بیش از 50 هزار واحد داروی استریل تزریقی میباشد.

بدینوسیله از کلیه مدیران، صنعتگران، پژوهشگران، فعالان رسانه ای و عموم علاقمندان حوزه های صنعتی فناوری نانو، دعوت می‌شود تا در این لایو صنعتی، شرکت نمایند و ضمن اطلاع از داروسازی صنعتی در حوزه دامی، به طرح پرسشها و بیان نقطه نظرات خود بپردازند.

(INDnano.ir@)

داروسازی در حوزه دامی، کاربردهای گسترده ای دارد. به عنوان مثال، کاربرد مکمل‌های ویتامین حاوی ویتامین‌های A ،D۳ و E برای مصارف دامی در صنعت دامپزشکی به عنوان محلول تزریقی استریل است. به عنوان مثال پیشگیری و درمان کمبود ویتامین‌های فوق باعث مواردی می شود که عبارتند ازجلوگیری از شب کوری، کراتینه شدن قرنیه و کوری، آناسارک، کاهش رشد، راشیتیسم در دام‌های جوان، نرمی‌استخوان در دام‌های بالغ، ناباروری دام‌ها و طولانی شدن دوره نقاهت بیماری‌ها. مصرف این دارو در مراحل مختلف آبستنی به منظور پیشگیری از بروز سقط جنین و همچنین در اواخر آبستنی به منظور پیشگیری از وقوع جفت ماندگی توصیه می‌شود.

ویتامین‌های E،D، A جزو ویتامین‌های محلول در چربی هستند که پس از تزریق به سرعت جذب و از طریق دستگاه گردش خون به سایر بافت‌های بدن می‌رسند. وجود هر یک از این ویتامین­‌ها در بدن فوایدی را به همراه دارد. بطور مثال ویتامین A در حفاظت و نگهداری تمامی سلول‌های اپیتلیال بدن، روند اسپرماتوژنز در جنس نر، نگهداری آبستنی در جنس ماده و در فعالیت استئوبلاستیک و رشد استخوان نقش دارد. ویتامین D3 در حفظ مقدار کلسیم در گردش خون، فراخوانی کلسیم و فسفات استخوان، جذب کلسیم PO4 از دستگاه گوارش و نیز از توبول‌های کلیوی نقش اساسی دارد. ویتامین E به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کند. عمل اصلی آن جلوگیری از اکسیداسیون چربی‌ها و افزایش عمر بیولوژیکی اسیدهای چرب غیراشباع است.

شایان ذکر است گفتگوهای زنده صنعتی در بستر اینستاگرام (لایو صنعتی نانو)، در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو و با هدف معرفی برنامه های حمایتی و صنعتی کشور، کاربردهای صنعتی، توانمندی ها و محصولات صنعتی فناوری نانو ایران و ایجاد فضای پویا و زنده پرسش و پاسخ برای مدیران، صنعتگران و علاقمندان، به عنوان یکی از برنامه های صنعتی صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی (https://www.instagram.com/indnano.ir)، به اجرا گذاشته می شود و علاقمندان می توانند ضمن حضور در برنامه ها، از طریق دایرکت صفحه، با مسئولین هر حوزه در ارتباط باشند و نقطه نظرات خود را در هر لحظه بصورت کامنت یا پیام مستقیم (Direct)، مطرح نمایند.

 


لینک ورود به صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@)