تولید رنگهای اپوکسی ضدخوردگی با فناوری نانوی ایرانی

محققان شرکت نانوآریسا پوشش توانستند رنگ اپوکسی حاوی نانومواد جهت افزایش مقاومت در مقابل خوردگی را تولید و روانه بازار کنند. این شرکت که پیش‌تر رنگ آلکیدی مقاوم در برابر خوردگی را نیز با کمک فناوری نانو و با استفاده از نانو صفحات گرافن اکساید تولید کرده بود این بار موفق به تولید رنگ ضدخوردگی بر پایه اپوکسی و با استفاده از نانوصفحات کلی شد.

در فناوری‌های پیشرفته، خوردگی هنوز به‌عنوان یک مشکل اساسی در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا دلیل اصلی خرابی‌های صنعتی و اتلاف میلیاردها دلار به‌طور سالانه برای نگهداری پیشگیرانه، تعمیر و بازسازی مواد فلزی است.

رنگ‌های مقاوم در برابر خوردگی از فلزات در برابر تخریب ناشی از رطوبت، مه نمکی، اکسایش یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی صنعتی محافظت می‌کنند. پوشش ضد خوردگی محافظت مازادی از سطوح فلزی به عمل‌آورده و به‌عنوان یک مانع از تماس ترکیبات شیمیایی و عوامل خورنده با زیر لایه جلوگیری می‌کند.

با افزودن نانو مواد به‌عنوان فیلر در رنگ پلیمری، بازدهی مقاومت آن در برابر خوردگی افزایش‌یافته؛ درحالی‌که خواص مکانیکی نیز بهبود می‌یابد. چنین مزایایی این مواد را برای کاربردهای صنعتی مورد تائید قرار می‌دهند.

در نانورنگ اپوکسی ضد خوردگی شرکت نانو آریسا پوشش از نانوصفحات گرافن اکسید به‌عنوان ماده افزودنی استفاده می‌شود. حضور این نانوصفحات موجب می‌شود تا رسیدن رطوبت و اکسیژن به سطح رنگ زده شده به تأخیر بیفتد. از سوی دیگر نانوصفحات گرافن اکسید به دلیل دارا بودن گروه‌های عاملی هیدروکسیل چسبندگی رنگ به زیرلایه را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهند.

رنگ اپوکسی حاوی نانومواد این شرکت، قیمتی بسیار کمتر از نمونه‌های خارجی خود دارد و از این رو به لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است.

 

چرا از این محصول استفاده کنیم؟

  • بهبود خواص مکانیکی
  • تأخیر در رسیدن رطوبت و اکسیژن به سطح رنگ زده شده
  • افزایش چسبندگی رنگ به زیرلایه
  • مقرون‌به‌صرفه
  • بهبود مقاومت سازه در برابر خوردگی

 

درباره شرکت نانو آریسا پوشش بیشتر بدانیم

شرکت نانو آریسا پوشش، با هدف تولید محصولاتی نوین و کارآمد در عرصه رنگ‌ها و پوشش‌ها و با بهره‌گیری از پشتوانه دانش و تجربه علمی و صنعتی متخصصان و پژوهشگران داخلی، پا به عرصه صنعت کشور گذارده است و درصدد است با استفاده از فناوری نانو، کیفیت انواع پوشش‌های صنعتی، ساختمانی، دریایی و اتومبیلی را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد و حتی خواص نوینی در این پوشش‌ها ایجاد نماید.

قابلیت‌هایی مانند افزایش مقاومت به خوردگی، خاصیت ضد حریق، ضد خش، ضد جلبک و آنتی باکتریال بودن و افزایش مقاومت به اشعه ماوراء بنفش را می‌توان بنا به نیاز، توسط علم و فناوری نانو در انواع پوشش‌ها تقویت کرد. شرکت نانو آریسا پوشش، به عنوان اولین شرکت در کشور، تمامی محصولات خود را با استفاده از فناوری نانو به بازار عرضه می‌نماید و در این راستا از حمایت‌های پارک علم و فناوری گیلان بهره جسته و به عنوان واحد فناور مستقر در شهر صنعتی پارک علم و فناوری، مصمم است با انجام تحقیقات و ارائه راهکارهای مبتنی بر تکنولوژی‌های نوین روز دنیا، محصولات خود را بر پایه آخرین استانداردها و با بالاترین کیفیت به مشتریان خویش ارائه نماید و دانش نانو را در تولید سطح بالاتری از محصولات به کار گیرد.

 

نانومحصول ایرانی؛ رنگ اپوکسی ضد خوردگی