بازار نانوپوشش‎های ضد خوردگی درسال 2017 براساس نوع، فناوری و کاربرد نهایی و پیش ‎بینی این بازار تا سال 2022

این گزارش با نگاهی کلی به بازار نانوپوشش‎های ضد خوردگی در جهان، از میزان رشد این نانوپوشش در سال‎های آتی سخن می‎گوید و با بررسی این پوشش‎ها با تقسیم‎بندی‎های متفاوت، پر تقاضا‎ترین نانوپوشش‎ ضدخوردگی در صنایع مختلف را معرفی می‎کند.

در این گزارش بازار نانوپوشش‎های ضدخوردگی براساس نوع( اپوکسی، پلی اوریتان، اکریلیک، آلکید، روی)، فناوری( حلال، آب، پودر) و کاربرد نهایی( دریایی، نفت و گاز، صنعتی، زیر ساخت و تولید انرژی) بررسی و گزارشی تا سال 2022 بر این اساس ارئه شده است.

بازار نانوپوشش‎های ضد خوردگی در سال 2017 به میزان 24/84 میلیارد دلار برآورد شده است. پیش‎بینی می‎شود تا سال 2022 این بازار ارزشی بالغ بر31/73 میلیارد دلار، یعنی رشدی 5 درصدی نسبت به سال 2017داشته باشد.

زیان‎های ناشی از خوردگی و افزایش تقاضا برای پوشش‎های ضدخوردگی در صنایع مختلف، از عوامل کلیدی برای رشد بازار جهانی این نانوپوشش است.

نانوپوشش‎های ضد خوردگی به انواع مختلفی همچون اپوکسی، پلی‎اوریتان، اکریلیک، الکیدی و روی تقسیم‎بندی می‎شوند. به دلیل افزایش تقاضا برای نانوپوشش‎های ضدخوردگی اپوکسی از سوی صنایع دریایی، نفت و گاز و صنایع زیر ساخت،  پیش بینی می‎شود این نوع نانوپوشش نقش کلیدی در هدایت بازار پوشش‎های ضد خوردگی داشته باشد.

filereader.php?p1=main_b6d767d2f8ed5d21a

براساس فناوری، پوشش‎های ضد خوردگی در سه گروه حلال، آب و پودر طبقه‎بندی می‎شوند. فرمولاسیون‎های نانوپوشش‎های حلال به طور فزاینده‎ای درصنعت خودرو، پوشش‎های صنعتی و جوهرهای چاپ در حال استفاده هستند؛ بنابراین استفاده از این فناوری در سال‎های آتی نیز رو به رشد خواهد بود.

استفاده از نانوپوشش‎های ضدخوردگی در تولید برق- به نسبت دیگر صنایع- روندی رو به رشد دارد. این روند رو به رشد را می‎توان از تقاضاهای بالا برای پوشش‎های ضد خوردگی برای استفاده در نیروگاه‎های برقی زغال سنگ و نیز نیروگاه‎های خورشیدی و انرژی باد پیش‎بینی کرد.

گفتنی‎ست هزینه غیرقابل پیش‎بینی مواد خام یکی از موانع اصلی رشد پوشش ضد خوردگی در جهان است. اکثر مواد اولیه مورد استفاده برای تولید پوشش ضد خوردگی از نفت حاصل شده و نوسانات قیمت نفت خام باعث افزایش هزینه مواد خام مانند اکریلیک، اپوکسی، پلی اورتان و آلکیدی‎ها در تولید پوشش‎های ضدخوردگی می‎شود.