دعوت از فعالان حوزه‌ی نانوپوشش برای شرکت در نشست‌های تخصصی ICAN

مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) اقدام به برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه‌ی پلتفرم نانوپوشش‌ها کرده‌است. این نشست‌ها در تاریخ 28 تیر و 3-4 مرداد ماه سال جاری در محل مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی برگزار خواهند شد.

مرکز صنعتی‌سازی نانو فناوری کاربردی (Industrialization Center for Applied Nanotechnology) و با نام اختصاری (ICAN) در راستای توسعه‌ی همکاری‌های فناورانه بین شرکت‌ صاحب پلتفرم فناوری نانوپوشش‌ها با اساتید دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور اقدام به برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه‌ی پلتفرم نانوپوشش‌ها کرده‌است. این نشست‌ها در تاریخ 28 تیر و 3-4 مرداد ماه در محل مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی از ساعت 9:30 الی 12:30 برگزار خواهند شد.

از تمامی اساتید محترم دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور دعوت به عمل می‌آید تا در صورت تمایل به همکاری در حوزه‌ی نانوپوشش‌ها و توسعه‌ی کاربردهای این فناوری در صنایع مختلف در یکی از نشست‌ها حضور بهم رسانند. علاقمندان به حضور در این نشست‌ها می‌توانند جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66555776-021 تماس حاصل فرمایند.

از اهداف و محورهای این نشست می‌توان به مواردی نظیر معرفی مرکز، خدمات و حمایت‌های آن، بررسی مدل‌ها و فرصت‌های همکاری اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان، استفاده از نظرات و تجربیات اساتید دانشگاه‌های کشور در راستای بهبود فرآیندها و جهت‌دهی بهتر سیاست‌های مرکز اشاره کرد.

در یک سال گذشته در حوزه‌ی خدمات ساخت و تولید در مقیاس نانو در مجموع بالغ بر 100 مورد به محققان و متقاضیان خدمات ارائه شده‌است. علاوه بر این در راستای همکاری‌های فناورانه و توسعه‌ی محصولات و کاربردهای مبتنی بر نیاز صنعت 13 طرح در ICAN در مراحل مختلف اجرا قرار دارد که 4 طرح در حوزه‌ی نانوکامپوزیت‌های پلیمری، 3 طرح در حوزه‌ی پلاسمای سرد، 3 طرح در حوزه‌ی نانوالیاف، 2 طرح در حوزه‌ی نانوکویتاسیون و یک طرح نیز در حوزه‌ی نانوپوشش‌ها بوده‌است. علاوه بر طرح‌های بالا 6 طرح دیگر در حوزه‌ی نانوکامپوزیت‌های پلیمری در دست مطالعه و بررسی است.

فراهم‌کردن زمینه‌ی نوآوری و ایده‌پردازی، حمایت از انجام پروژه‌ها و طرح‌های کاربردی در مرحله‌ی ایده، کمک به توسعه‌ی فناوری تا حد تولید نمونه‌ی اولیه (پروتوتایپ)، حمایت از ارائه‌ی خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان، اطلاع از نیازها و مشکلات صنعت و تبدیل آنها به پروژه‌های کاربردی از اهداف این مرکز است.

مخاطبان اصلی این مرکز محققین دانشگاهی و صنایع در حوزه‌ی نانوفناوری است و این مرکز شرایط استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان دارای فناوری‌های زیرساختی با قابلیت تولید نیمه‌صنعتی را فراهم کرده و از طرح‌های کاربردی و دستاوردهای این طرح‌ها که توسط آنها در این مرکز انجام شود، حمایت می‌کند.