نانوذرات ضدباکتری ایرانی وارد فضای بیمارستانی می‌شود

شرکت نانو فناوری رنگین نانو ساختار اقدام به فروش رنگ پودری الکترواستاتیک نانوفناوری آنتی باکتریال به شرکت تجهیزات اپتیک صاایران اصفهان کرده است. قرار است این رنگ‌های آنتی‌باکتریال برای پوشش‌دهی فضای اتاق تمیز بیمارستانی استفاده شود.

شرکت تجهیزات اپتیک صاایران اصفهان که در تجهیز اتاق عمل و اتاق‌های تمیز بیمارستانی نیز فعالیت دارد در هفته جاری طی سفارشی از شرکت رنگین نانوساختار، پوشش آنتی باکتریال سبز و آبی جهت پوشش‌دهی یکصد و بیست مترمربع از فضای اتاق تمیز بیمارستانی را خریداری و طی روزهای آتی این محصول از شرکت رنگین نانو ساختار تحویل خواهد شد.

شرکت نانو فناوری رنگین نانو ساختار تولید کننده رنگ پودری الکترواستاتیک نانوفناوری آنتی باکتریال است. این نوع پوشش‌ها از خانواده رنگ های پودری الکترواستاتیک بوده و با کمک فناوری نانو خواص آنتی باکتریالی در آن ایجاد شده است، بدین معنا که باکتری های خانواده E.Coli  و استافیلوکوکوس، در مواجهه با این رنگها تا٪ ٩٩.٩٩ نابود می‌شوند.

این پوشش‌ها برای رنگ کردن کلیه تجهیزات بیمارستانی، آزمایشگاهی، آموزشی، لوازم خانگی، تجهیزات ورزشی و دیگر اماکن توصیه می‌شود که با نابود کردن باکتری های بیماری زا به حفظ سلامت عمومی کمک میکند.

این محصول نسبت به رنگ‌های معمولی ازخواص فیزیکی و شیمیایی مطلوب‌تری هم برخوردارند. آزمو‌ن‌های سنجش خواص آنتی‌باکتریال این فناوری توسط آزمایشگاه‌ معتمد مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که شرکت نانو فناوری رنگین نانو ساختار ضمن ثبت ده اختراع در حوزه ی پوشش‌های نانوفناوری، طی ماه‌های اخیر موفق به صادرات دانش فنی و محصول به کشورهای چین و آذربایجان شده و ازجمله شرکتهای مستقر در نمایشگاه دائمی ایران در بیشکک قرقیزستان زیر نظر معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری نیز است. همچنین این شرکت جهت توسعه بازارهای داخلی و خارجی درحال رایزنی با گروههای فنی بازرگانی مختلفی است.