استفاده از فناوری‌‌ نانوپوشش ایرانی در شیرآلات ساختمانی

شرکت شودر با استفاده از تجهیزات لایه‌نشانی برای بهبود کیفیت شیرآلات ساختمانی، به دنبال بهره‌گیری از فناوری‌ نانو در حوزه تولید شیرآلات ساختمانی است.

شرکت شودر از جمله شرکت‌های تولید کننده شیرآلات ساختمانی، به دنبال استفاده از فناوری‌ نانو در بهبود کیفیت محصولات خود است. از این رو، شرکت شودر اقدام به استفاده از تجهیزات لایه‌نشانی شرکت یارنیکان صالح کرده است.

امروزه جهت افزایش زیبایی محصولات تولیدی مانند شیرآلات ، ظروف خانگی و غیره از فناوری‌های نوین استفاده می‌شود. فناوری نانوپوشش‌های ایجاد شده به روش PVD یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های  ایجاد لایه نازک تزئینی روی سطوح است.

از مزیت‌های استفاده از این سامانه برای تولید نانوپوشش در شیرآلات می‌توان به حذف آلایندگی محیط‌ زیستی، کاهش هزینه تمام شده نسبت به قیمت نمونه خارجی، افزایش جذابیت ظاهری با ایجاد رنگ‌های متنوع، جایگزین روش‌های سنتی آبکاری، افزایش مقاومت به خوردگی از ١٦٠ به ٣٥٠ ساعت (آزمون سالت‌اسپری) و مقاومت در برابر مواد شوینده اشاره کرد.

شرکت یارنیکان صالح از سال 1384 فعالیت خود را در زمینه تولید آزمایشگاهی تجهیزات لایه‌نشانی آغاز کرد و پس از چندین سال کسب تجربه در این حوزه، موفق به تولید این تجهیزات در مقیاس صنعتی شد که کاربرد عمده آن‌ها در صنعت کاشی و سرامیک بوده است.

در مجموعه‌های تولیدی شیرآلات علاوه بر شودر، شرکت‌های ادرینا، کلارپویا، و پارس برنزان و در حوزه کاشی سرامیک مجموعه نگارستان و شرکت آراسرام و در حوزه تولید ظروف آشپزخانه، مجموعه تک استیل پایا، خطوط تولید خود را به تجهیزات لایه‌نشانی در خلأ یارنیکان صالح مجهز کرده‌اند.