گزارش افزایش تقاضا در به کارگیری نانو رنگ‌ها و نانوپوشش‌ها در صنعت هوافضا

بررسی بازارهای جهانی نشان دهنده رشد بیش از حد تقاضا جهت به کارگیری نانو رنگ‌ها و نانو پوشش‌ها در صنعت هوافضا می‌باشد که به علت کاهش اثرات کربن، حفاظت در برابر خوردگی، هزینه‌های نگهداری کم و کاهش رشد یخ است.

بازار جهانی نانو رنگ‌ها و نانو پوشش‌ها در سال 2018 میلادی 7 میلیارد دلار برآورد شده و انتظار می‌رود که تا سال 2025 میلادی به 23.5 میلیارد دلار برسد، در حالیکه نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) رشد 19.1 درصدی داشته است. رشد به طور عمده می‌تواند به افزایش تقاضا برای رنگ‌های نانو و پوشش در طیف گسترده‌ای از کاربردها نسبت داده شود. انتظار می‌رود که تمرکز رو به رشد به سمت محصولات سازگار با محیط زیست در سراسر جهان سبب رشد بازار شود.

علاوه بر این انتظار می‌رود که نوآوری‌های مهم در زمینه پوشش‌های کاربردی بیشتر از میزان پیش‌بینی شده باشد. رنگ‌ها و پوشش‌های نانو پتانسیل زیادی برای جایگزینی با بسیاری از رنگ‌ها و پوشش‌های صنعتی امروزی دارند که به علت قابلیت استفاده آسان و نیز سازگاری با محیط زیست نسبت به سایر زیر ساخت‌ها می‌باشد.

خواص کلیدی مانند مقاومت در برابر خوردگی، عایق حرارتی، ضد حریق، ضد میکروب و ضد آب و آلودگی سبب وسعت کاربری رنگ‌ها و پوشش‌های نانو شده است و در این بین بازار شاهد تقاضای قابل توجهی در صنعت هوافضا بوده است که به دلیل کاهش اثرات کربن، حفاظت در برابر خوردگی، هزینه‌های نگهداری کم و کاهش رشد یخ می‌باشد.

انتظار می‌رود که آسیا و اقیانوس آرام از سال 2019 تا سال 2025 سهم قابل توجهی در بازار داشته باشند. برخی از شرکت‌های کلیدی که در این صنعت فعالیت می‌کنند عبارتند از BASF SE؛ AkzoNobel؛ شرکت هنکل؛ Nanovere Technologies، LLC؛ DuPont؛ I-CanNano؛ صنایع Evonik؛ Sherwin-Williams؛ NanoShine Ltd؛ Yung Chi Paint؛ Varnish Mfg.؛.Guard NanoTech Coatings Ltd و صنایع PPG.

پیشرفت‌های فناورانه در بخش نظامی و دفاع، استفاده از رنگ‌ها و پوشش‌های مبتنی بر فناوری نانو را افزایش داده است. رنگ‌ها و پوشش‌های نانو برای ایجاد سطوح صاف و شیشه‌ای طراحی شده‌اند تا سطح تماس کمی با ذرات آلودگی داشته باشند زیرا خاصیت الاستومری بودن و ضد چسبندگی در طبیعت این نوع از پوشش‌ها است. این پوشش‌ها VOC کمی منتشر کرده و به عنوان یک جایگزین مؤثر برای فلزات خاصی که در توسعه هواپیماها استفاده می‌شوند، به کار می‌روند.


Rising demand from the aerospace industry driving the market for nano paints & coatings