همکاری دو شرکت ایرانی برای تولید صنعتی نانومحصولات ضدباکتری

عضو هیئت‌مدیره شرکت رایکا صنعت افرند از همکاری این شرکت با یکی از شرکت‌های پیشرو در در صنعت پلیمر برای استفاده از نانومواد این شرکت در حوزه پلیمر خبر داد.

سعید قربانی، عضو هیئت‌مدیره شرکت رایکا صنعت افرند می‌گوید: «به تازگی با شرکت پویا پلیمر تهران وارد همکاری شده‌ایم تا از نانومواد آنتی‌باکتریال برای تولید مواد کامپوزیتی استفاده شود. نمونه‌هایی به پویا پلیمری داده‌ایم تا نانوکامپوزیت‌های آنتی‌باکتریال توسط این شرکت تولید شود که نتایج تست‌های اولیه روی این کامپوزیت‌ها موفقیت‌آمیز بوده است. امیدواریم مسیر برای همکاری هموار شود تا بتوانیم شاهد تولید نانوکامپوزیت‌های آنتی‌باکتریال توسط این شرکت پیشرو و صاحب‌نام در حوزه پلیمر باشیم.»

شرکت دانش‌بنیان رایکا صنعت افرند در حال حاضر نانومواد مختلفی را برای تامین نیاز صنعت کاشی و سرام به بازار عرضه می‌کند. پودر نانو ذرات فلورید منیزیم، پودر نانومیله‌های سولفیدروی، نانوپودر اکسید سیلیسیم و نانوپودر گاما آلومینا از جمله محصولات این شرکت هستند که به بازار عرضه شده است. در حال حاضر نیز نانوذرات اکسید روی توسط این شرکت تولید می‌شود.

مهندس قربانی با اشاره به ظرفیت ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم تولید نانوذرات در روز توسط این شرکت اظهار امیدواری کرد که با رایزنی‌های انجام شده و بازاریابی‌هایی که صورت گرفته دامنه فروش محصولات این شرکت به گونه‌ای افزایش یابد که در گام بعد ظرفیت تولید شرکت رایکا صنعت افرند افزایش یابد. در مسیر توسعه محصولات، علاوه بر صنعت پلیمر، صنایع کاشی و سرامیک و نسوز و در ادامه صنایع پتروشیمی و پوشش‌دهی بازارهای هدف شرکت رایکا صنعت افرند است.

شرکت دانش‌بنیان رایکا صنعت افرند (رصا) یکی از شرکت‌های نانویی فعال در زمینه تولید و گرانوله‌سازی انواع پودرهای سرامیکی است. تخصص این مجموعه شامل ۵ بخش نانوپودرهای سرامیکی با گرید اوپتیکی و غیراوپتیکی، نانوپودرهای سرامیکی مغناطیسی، گرانوله‌سازی انواع پودرهای سرامیکی، شکل‌دهی انواع پودرهای سرامیکی و زینترینگ انواع نانوپودرهای سرامیکی است.


به دنبال استفاده از نانومواد آنتی‌باکتریال در صنعت پلیمر هستیم