گزارش صنعتی کف‌پوش‌های نانویی در صنعت ساختمان

گزارش صنعتی کف‌پوش‌های نانویی در صنعت ساختمان

بررسی آمار و ارقام نشان می‌دهد که صنعت ساختمان و پروژه‌های عمرانی از لحاظ سرمایه و نیروی انسانی درگیر، بزرگ‌ترین صنعت در کشور به‌حساب می‌آیند. رشد سریع جمعیت و افزایش تقاضا موجب شده تا نیاز به کاهش زمان تحویل پروژه‌های عمرانی و کاهش زمان بازگشت سرمایه بیش‌ازپیش احساس شود. این امر موجب شده تا ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید و ایجاد تحول در شیوه‌های سنتی در صنعت ساختمان بیشتر شود.

نیاز به استفاده از تکنولوژی‌های ساخت متناسب با رشد هر جامعه و بهره‌گیری از فناوری در سایر صنایع و توانایی اجرای آن جامعه متغیر است. چنین نیازهایی موجب به وجود آمدن محصولات بر پایه فناوری جدید در صنعت ساختمان شده است. امروزه استفاده از محصولات بر پایه فناوری نانو در صنعت ساختمان می‌تواند موجب ایجاد مزیت‌های رقابتی دیگری همچون کیفیت بالاتر، طول عمر بیشتر بنا و کاهش مصرف انرژی می‌شود.

بر همین اساس در کشور ما ایران نیز تلاش‌های بی‌شماری در راستای توسعه محصولات بر پایه فناوری نانو در صنعت ساختمان انجام شده است.

افزودن نانومواد به رزین‌ها باعث بهبود خواص و کیفیت کف‌پوش‌های رزینی می‌شود. بسته به مقدار و نوع نانومواد، خاصیت به‌دست‌آمده می‌تواند متفاوت باشد. به‌عنوان مثال نانوذرات سیلیس باعث بهبود استحکام و سختی کف‌پوش رزینی می‌شود.

یکی دیگر از مزایای استفاده از نانوذرات در کف‌پوش‌ها این است که تاثیری بر روی شفافیت رنگ رزین ندارد. به دلیل کوچک بودن اندازه ذرات، افزودنی نانویی تغییری در ظاهر و رنگ کف‌پوش ایجاد نمی‌کند.

گزارش صنعتی کف‌پوش‌های نانویی در صنعت ساختمان را از اینجا بخوانید.