نانومحصول ایرانی؛ ماشین ظرفشویی

شرکت «پاکشوما» با استفاده از پوشش‌های نانوساختار کیفیت ماشین ظرفشویی خود را ارتقا داده است.

شاید در گذشته تصور اینکه بعد از رفتن میهمان‌ها آسوده بنشینیم و به استراحت بپردازیم خیلی سخت و بعید به نظر می‌رسید. این‌که آخر شب باید انبوهی از ظرف‌های کثیف را بشوییم و خشک کنیم عذاب‌آور بود. اما این روزها ماشین‌های ظرف‌شویی ما را از دست این ظروف راحت کرده‌اند. تنها کافی است ظروف کثیف را درون محفظه ماشین ظرف‌شویی بچینید، ماده شوینده را به ماشین اضافه کنید، برنامه شستشوی دلخواه را انتخاب کرده و تا اتمام شستشوی ظروف به استراحت بپردازید. این وسیله دارای انواع مختلفی است که نوع رومیزی یکی از مدل‌های کم حجم و مناسب برای خانواده‌های کم جمعیت آن به شمار می‌رود.

در این لوازم با استفاده از آب با فشار بالا و دمای در حدود 45 تا 75 درجه سانتی‌گراد ظرف‌ها شسته می‌شوند. قرص ماشین ظرفشویی به همراه آب از طریق تعدادی بازوی اسپری چرخان روی ظرف‌ها ریخته می‌شود. بعد از اتمام فرایند شست‌وشو، آب داخل ظرفشویی خارج شده و سپس آب گرم بیشتری به منظور آبکشی وارد فرایند می‌شود.

به دلیل حضور دائمی مواد شوینده و آب در فرایند شست‌وشو، بدنه ماشین ظرفشویی می‌بایست مقاوم به خوردگی باشد. بنابراین از پوشش‌های خاصی روی بدنه فلزی این لوازم استفاده می‌شود. یکی از انواع این پوشش‌ها، پوشش‌های تبدیلی است. از انواع پوشش‌های تبدیلی می‌توان به پوشش‌های فسفاته، کروماته، زیرکونیومی و اندایزینگ اشاره کرد. کاربردهای اصلی این پوشش‌ها حفاظت در برابر خوردگی و به عنوان زیرلایه رنگ‌های آلی و معدنی است.

پوشش‌های تبدیلی پایه زیرکونیومی دارای مزیت‌های مهمی نسبت به فرآیندهای مرسومی چون فسفاته هستند. از آن جمله می‌توان به عدم حضور عناصر مضری چون نیکل، کروم، فسفات، عدم ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی، تولید پوشش‌های فوق نازک (نانومتری) و در نتیجه مقاومت به خوردگی و چسبندگی بهتر رنگ اشاره نمود.

شرکت پاکشوما در ماشین ظرفشویی خود از پوشش تبدیلی با ضخامت نانومتری استفاده نموده است که سبب بهبود چسبندگی رنگ به زیرلایه و بهبود خواص مقاومت به خوردگی می‌شود.

 

چرا از این محصول استفاده کنیم؟

  1. دوام و استحکام در محیط‌های خورنده نظیر آب و هوای مرطوب به ویژه نواحی دارای آب‌های شور
  2. دارای پوششی دوستدار محیط‌زیست (عدم وجود فلزهای سنگین و زیان‌آور)
  3. قیمت مناسب

 

درباره شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما

شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما فعالیت خود را در سال 1354 با تولید ماشین‌های لباسشویی نیمه اتوماتیک آغاز نمود. شرکت پاکشوما با بیش از چهل سال سابقه و تجربه در تولید انواع لباسشوئی، اهداف و برنامه‌های خود را در راستای عرضه محصولات با بالاترین کیفیت جهت آسایش، آرامش و رضایت بیشتر خانواده‌های ایرانی قرارداده است. بدین منظور سبد محصولات خود را با اضافه نمودن ماشین ظرفشویی، یخچال ساید بای ساید، جاروبرقی، مایکروفر و کولرگازی کامل نموده و در حال برنامه‌ریزی برای تولید سایر لوازم خانگی برای تمامی اقشار جامعه با هر نوع سلیقه و بودجه است.

شرکت پاکشوما جهت تضمین و ارتقا سطح کیفی محصولات با رعایت استانداردهای ملی و بین المللی مفتخر به دریافت گواهینامه‌های سیستم‌های مدیریتی 10004 ISO و 10002 ISO و 14001 ISO و 9001 ISO شده است. از دیگر افتخارات شرکت می‌توان به انتخاب واحد کار آفرین برتر در سال 89 واحد پیشتاز در صنعت لوازم خانگی، دریافت گواهینامه نشان مرغوبیت و جایزه رضایت‌مندی مشتریان در سال‌های 91 و 92 اشاره نمود.