پیش‌بینی بازار فناوری‌نانو در بخش آب

بر اساس گزارش تحقیقاتی جدیدی که شرکت RNCOS آن را منتشر کرده است، پیش‌بینی می‌شود که نرخ رشد ناخالص سالانه (CAGR)کاربردهای فناوری‌نانو در حوزه آب و فاضلاب آن، بین سال‌های 2009 تا 2013، حدود 20 درصد باشد.

بر اساس گزارش تحقیقاتی جدیدی که شرکت RNCOS آن را منتشر کرده است، پیش‌بینی می‌شود که نرخ رشد ناخالص سالانه (CAGR)کاربردهای فناوری‌نانو در حوزه آب و فاضلاب، بین سال‌های 2009 تا 2013، حدود 20 درصد باشد.

طبق گزارش جدید، کابردهای فناوری‌نانو در بخش مدیریت آب، سیستم‌های شبکه فاضلاب، و تصفیه آب نظیر شیرین کردن آب دریا، بازیافت، آلودگی‌زدایی، تجزیه و تحلیل، صرفه‌جویی و پایش آب دربرگیرنده مزایای زیست ‌محیطی بسیار زیادی است.

این مطالعه نشان می‌دهد که بخش اعظم بازار نانوآب به فرایند تصفیه اختصاص دارد. هرچند که بر اساس دوره پیش‌بینی گزارش فوق، برآورد می‌شود بخش‌هایی مانند آبیاری و شیرین کردن آب دریا، نقش بسزایی در کاهش هزینه‌های فرایند شیرین کردن آب دریا داشته و میزان مصرف آب در فرایند آبیاری را کاهش ‌دهد.

طبق مطالعات تحقیقاتی انجام شده، صنایعی که از فناوری‌نانو استفاده می‌کنند در مراحل اولیه رشد خود قرار دارند. در حالی که راهکارهای مبتنی بر فناوری‌نانو در اقصی نقاط جهان اهمیت می‌یابد، آینده این صنعت بسیار درخشان است. بازار از تجاری‌سازی این فناوری در کاربردهای مختلف درآمدهای قابل توجهی کسب می‌کند.

گزارش جدید، بازار فناوری‌نانو را بر اساس بخش‌ها و پیشرفت‌های کلیدی بررسی کرده و وضعیت کنونی و آتی این بازار را از طریق تجزیه و تحلیل کاربردهای مهم و تامین مالی بخش‌های مختلف ارائه کرده است. بازارکشورهایی نظیر ژاپن، آلمان، ایالات متحده آمریکا، کره‌جنوبی، فرانسه، انگلیس، تایوان، ایرلند، هند، چین، برزیل، استرالیا و روسیه نیز تجزیه و تحلیل شده است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنند.