نانومحصول ایرانی؛ لباس مراقبت آغوشی ضدباکتری

مراقبت کانگورویی به تماس پوست بین مادر و نوزاد گفته می‌شود که اثرات مثبت چشمگیری بر نوزادان نارس و کامل دارد. شرکت «طراوت افق زندگی» توانسته با استفاده از نانوذرات، لباس مراقبت آغوشی با خاصیت آنتی‌باکتریالی تولید کند.

تماس پوستی که در آن بدن نوزاد با پوست بدن مادر یا پدر در ارتباط است با نام مراقبت کانگورویی (Kangaroo Mother Care) معروف است و قادر است حس بی نظیری را برای نوزاد و مادر یا پدرش فراهم آورد. مراقبت آغوشی یک روش مراقبتی عاطفی، طبیعی و آسان است که در آن نوزاد در تماس پوست با پوست بر روی سینه والدین بخصوص مادر قرار می‌گیرد.

برخی نوزادان قبل از هفته چهلم بارداری به طور نارس به دنیا می‌آیند و با وجود ضعف‌هایی که دارند، مستعد ابتلا به بیماری‌های عفونی هستند. این نوزادان زودتر از موعد از شرایط رحم مادر جدا می‌شوند و چون نارس هستند، باید در شرایط و محیطی خاص به نام انکوباتور نگهداری شوند.

مراقبت آغوشی کودکان نارس در مقایسه با نگهداری آن‌ها در دستگاه انکوباتر آسان‌تر، کم هزینه‌تر و موثرتر است. در روش مراقبت آغوشی بلافاصله بعد از زایمان و در همان اتاق، نوزاد نارس به وسط سینه مادر گذاشته شده و اولین ارتباط برقرار می‌شود که علاوه بر رشد طبیعی، تأمین احساس عاطفی طرفین، ترخیص زودتر نوزاد از بیمارستان، قابل اجرا بودن در بیمارستان و امکان ادامه آن در خانه را در پی دارد.

در این نوع مراقبت، سینه مادر به عنوان مامن موجب تنظیم حرارت بدن، تثبیت ضربان قلب و منظم شدن تنفس نوزادان می‌شود. لباس ویژه این روش در دنیا به صورت یک حوله است که به صورت سه گوش کودک داخل آن قرار می‌گیرد، اما در کشور ما به لحاظ حجاب و هم امنیت بیشتر لباسی برگرفته از کیمونوی ژاپنی طراحی شده که مادران با استفاده از آن لباس این روش را اجرایی می‌کنند.

این روش تا 6 ماهگی نوزاد قابل اجرا است. با استفاده از این وسیله، نوزاد فقط یک پوشک به تن داشته و بین دو سینه پدر یا مادر قرار می‌گیرد و برای دقایقی از صدای ضربان قلب مادر یا پدر و گرمای پوستی آنها حس فوق العاده ای را تجربه خواهند کرد.

با توجه به حساسیت پوست نوزادان در برابر میکروب‌ها و باکتری‌ها، شرکت طراوت افق زندگی با استفاده از نانوذرات دارای خاصیت آنتی‌باکتریال، پارچه مورد استفاده در ساخت لباس مراقبت آغوشی را تولید کرده‌است.

 

چرا از این محصول استفاده کنیم؟

  • آنتی باکتریال
  • سبک
  • عاری از الیاف حساسیت‌زا

 

درباره شرکت «طراوت افق زندگی»

شرکت طراوت افق زندگی از سال ۱۳۹۶ و در ابتدا در زمینه واردات مکمل و دارو فعالیت خود را آغاز کرده است. از سال ۱۳۹۷ این شرکت بخش تولید خود را تحت برند Best Life راه‌اندازی و اقدام به ارائه محصولات مرتبط با بخش NICU کرده است.

تمامی محصولات این شرکت تحت نظارت بخش نوزادان وزارت بهداشت تولید می‌شود. علاوه بر این تاکنون بیش از ۲۵ نفر از پزشکان و متخصصان طراز اول کشور به مجموعه محصولات Best life تأییدیه رسمی و کتبی ارائه کرده‌اند.

دریافت گواهی‌نامه ایزو ۲۰۱۵-۹۰۰۱، دریافت کارت بازرگانی جهت واردات و صادرات محصولات، ثبت دو طرح صنعتی به نام شرکت، عضویت در اتاق بازرگانی ایران و اتریش و اخذ مجوز Imed از وزارت بهداشت در حوزه‌هایی از فعالیت از دیگر موفقیت‌های شرکت طراوت افق زندگی است.